
Jeg skulle ønske at Amazon kunne være nådige mot meg. Jeg har publisert bøker hos dem, de tjener på mine publikasjoner, og de nekter meg tilgang til mine åndsverk. Hva er rettferdigheten i det?
De har stengt kontoen min. Påstår at jeg har operert med flere kontoer, men jeg har bare én. De påstår også at jeg har “continued to violate the returns and refund policy”. Jeg har hverken bedt om å få returnere noe eller refusjon for noe. Det jeg har gjort er å legge inn en bestilling på bøker som jeg selv har publisert. Denne bestillingen ble stoppet og flagget som mulig svindel, pga. bestilling på mange bøker. Amazon innrømmet at det var gjort en feil og jeg fikk legge inn bestillingen på ny. Den nye bestillingen ble også stoppet av systemet deres, og denne gangen ble kontoen samtidig stengt. Hvor i all verden er rettferdigheten i dette? Og hvorfor er ingen villige til å rette opp i misforståelsen? Jeg har ikke vunnet frem med mine forklaringer og forespørsler hos support.
For sju dager siden sendte jeg en mail til Amazons Data Protection Officer for å be om at mine rettigheter blir gjenopprettet. Siden jeg enda ikke har fått svar, prøver jeg nå å kontakte en instans et nivå høyere opp i Amazons systemer, ved å sende en mail til Amazon Executive Customer Relations Team. Vil det hjelpe? Eller må jeg gå rettens vei?
I mellomtiden selges rampenissebøkene mine til fjern og nær, og derfor smiler jeg fortsatt. – Slik som på bildet øverst. 😊
Ønsker deg en smilende søndag! 😊
Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙏
Følg min facebook-side som forfatter og blogger: Kari Engesvik, Author 😊


Så trist med den situasjonen da. Håper det ordner seg til slutt:)
Takk for det. Ja, det MÅ jo bare ordne seg til slutt!
Det har ikke rettet seg dette ennå. Håper fornuften blir fangen <3
Takk! ❤️ Nei, det har ikke det 😏 Har de siste dagene lest mye negativt om Amazon og kontoer som blir stengt, hvor fornuft er fraværende… Og kontoer aldri blir gjenopprettet. 🫤
Krysser fingrene for at det ordner seg for deg. Klemsiklem 🙂
Tusen takk for kryssing! Jeg skal gjøre et nytt forsøk nå, og skrive på tysk denne gangen. Det må da virke… Returklem til deg 🥰
That’s crazy Kari, these big organisations think they can do what they like. It’s shameful. I am trying to contact a British company I purchased something from. Have sent numerous emails and still no response. Just a AI bot telling me to expect a lengthy delay. customer service is non existent these days. I hope you get a resolution 🥰
Yes, they are big, and they think they can do what they like… And KNOW they can do what they like. I’m so disappointed. The AI bots are not useful. Things don’t get resolved unless you get to chat or speak to a real person. Good luck with your claim! 😊