Jeg snakket med en kar

Når noe stenger for utsikten

 

 

Jeg snakket med en kar
som lenge hadde unngått meg.
Noe hadde stengt for utsikten,
og han takket nei til å slippe meg inn.
Det gledet meg at han hadde ombestemt seg
og tok seg tid til en prat.

Piggene var ute,
og han trodde at jeg var ute etter å ta han for noe.
Det var slettes ikke min intensjon.
Jeg ville bare høre hans historie,
hans versjon.
Fordi jeg ville skjønne,
forstå,
se sammenhenger.

Piggene ble trukket inn,
vi snakket åpent og ærlig.
Fikk klart opp i misforståelser,
snakket ut.
Jeg fikk høre sannheter
om den gang da.

Mange knuter og floker kan løses opp i
bare man er villig til å kommunisere,
og se hverandres perspektiv.
Men tiden må være moden for det,
man må ville.
Man kan ikke tvinge noen
til å forstå.

12 kommentarer
    1. Veldig sant! Tiden og timingen må noen ganger være riktig for at den samtalen skal føre godt med seg.😊Kloke ord.👍🏻

    2. Så utrulig sant – og godt skrevet 🥰 Kommunikasjon og ærlighet er vel noe av det viktigste man kan ha mellom hverandre, tenker jeg.. uansett hvilket forhold man har til motparten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg