Joggings

Blir du med på en joggings? Jeg har kjøpt meg nye joggebukser. Tre stykker faktisk, ei svart og to grå. Den svarte har jeg på meg, de grå skal plutselig også tas i bruk. 

 

Nye joggebukser

 

I gamle dager jogget vi i slike joggebukser. Jeg husker enda min første joggedress. Den var rød. Og fordi jeg fikk denne joggedressen, begynte jeg å jogge. Jeg gikk på turn fire ganger i uka, noe som inkluderte lange gåturer til og fra, men kunne alltids jogge litt i tillegg. Dette var mens jeg bodde i Bodø og gikk på ungdomsskolen. Min venninne Ragnhild hadde en tilsvarende joggedress som var grå. Sammen jogget vi lett bortover landeveien langs sjøen, en rød og en grå smurf. 

Men nå blir vel joggebukser mest brukt til kosebukser, tror jeg. Eller slaraffenbukser,  hyttebukser, fritidsbukser, husarbeidsbukser, mekkebukser, hjemme-og-syk-bukser, osv. Hva bruker du joggebukser til? Siden jeg stort sett er hjemme og oppholder meg mesteparten av tiden på sofaen, blir min type joggings av den rolige typen. Dvs. ha på komfortable joggebukser mens jeg mosjonerer ligge- eller sittemusklene minst mulig og taster litt på en pc eller mobil innimellom.

Det er ikke ofte jeg valser rundt i butikker, siden det er ganske utmattende og jeg normalt ikke har overskudd av energi. Egentlig dro jeg på sportsbutikken fordi Utifriluft hadde kjøpt seg nye joggesko. Jeg så et bilde av disse kule, oransje skoene i et blogginnlegg hun hadde skrevet, og tenkte at en svipptur til Sport Outlet var overkommelig til tross for laber form. Men der hadde de kun elefantstørrelser i disse smekre, oransje skoene, noe som ikke fungerer på mine dukkeføtter. Siden jeg likevel var der, kom jeg på at jeg trengte ny joggebukse. Når jeg først kom meg på en butikk var det dessuten praktisk å kjøpe tre par joggebukser. 

Ettersom jeg ikke driver med jogging lenger, kjøpte jeg ikke andre joggesko. Det svarte paret jeg har, duger til det lille jeg foretar meg av gåing ute. Inntil det dukker opp et par oransje sko som påkaller min oppmerksomhet et eller annet sted! 😄 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 

Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link

 

24 kommentarer
      1. Herlig med kosebukser, spesielt om morgenen 😀 Hehe, det er vel ikke så fornuftig å jogge når det ikke en gang er bra for helsa 😄 Kvelden ble super! Ha en solfin dag, Heidi 🥰

      1. Kvelden ble super 😀 Jeg kan se for meg deg i kosebukser og oppussingsmodus 😀 Nei, jogging er et ord du ikke trenger å sette deg inn i betydningen av. Bare glem at du hørte det, visk ordet ut av hjernen, og smil og nyt dagen din 🥰

          1. Aha, du har egen arbeidsbukse. Rett og slett proff! 🤗 Sikkert godt å skifte på seg noe enda mer comfy til kvelds da 😊

    1. Veldig praktisk plagg!
      Det synes nå jeg. Jeg bruker nok mest joggebukser hjemme og det er utrolig godt med plagg som er gode å ha på og lette å bevege seg i.🤗
      Kos deg masse med nye joggebukser.😊

      1. Ja, veldig praktisk, godt å ha på, og lett på bevege seg i eller sitte stille i 🤗😊 Takk, greit å ha tre av slaget siden jeg “bor” i joggebukser for tida 😀

    2. Joggebukser = kosebukser for meg også! Jeg har en her hjemme, og en annen i bobilen….! Tas på når jeg er ferdig å suse rundt hver kveld…! Synd du ikke fant sko altså – de er så fine! Takk for link også! Klemmer <3

      1. Så smart å ha joggebukser begge plasser, der du er 😊 Blir som en “ferdig-å-suse-bukse” for deg, da 😉 I går kveld oppdaget jeg at det var en mening med at jeg ikke fant sko… Jeg oppdaget nemlig at jeg HAR oransje joggesko. Sikkert mer en 10 år gamle, men slett ikke utslitt! Kanskje det blir rosa eller gule i stedet, hihi. Returklem 🥰

    3. Jogging er noe jeg i grunnen aldri har gjort, det ligger ikke for meg, Tar intervall løping på tredemøllen på trening, men det er alt av jogging. Går mye på tur i skog og mark, det er mye bedre synes jeg.

      1. Løping på tredemølle er mer motiverende enn løping langs en eksosfylt landevei, synes jeg. Men det kan surre litt viruser og svette rundt i en treningssal også, da. Gåturer i skog og mark er mye hyggeligere, ja 😀

    4. Yes the comfy pants were a thing here when we were in lockdown during the pandemic, I think the shops actually ran out or them 😂 as for jogging, haven’t done any in awhile, it’s too hard for my creaking joints now 😄 have a nice comfy day 😊

      1. Haha, I can imagine shops ran out of comfy pants during the pandemic. 😁 Walking is better for our joints, and much more rewarding 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg