Jomfruland må vente

Fargerik hage i Kragerø

 

Vi hadde planlagt dagstur til Jomfruland og hvitveisland i dag. Med et meditativt avbrekk i rullesteinsfjæra. Det skulle bli en fin tur med ferga utover til denne spesielt fine øya i havgapet utenfor Kragerø. Men det viser seg at turen til Jomfruland må vente til en annen gang.

Den dumme utmattelsen og den dumme hodepina nekter meg å dra. Kjente det allerede i går kveld, så Grethe og jeg vurderte å gjøre turen kortere. Med båttaxi er det jo mulig å dra når man vil. Skjærgården ville vi uansett få med oss. Men i dag nekter kroppen min på at vi kan dra i det hele tatt, og dessuten er Grethe streng og sier at jeg ikke er frisk nok.

En hvitmalt benk i bakken
Blomstring i Kragerø
Vei eller sti?

Men vi fikk oss en superhyggelig tur i nabolaget til Grethe her i Kragerø i går ettermiddag. Det ble noen skritt på koselige steder, men mest kilometer i bilen hit og dit. Sol, sjø, farger, ro og slike gode opplevelser er noe jeg lever lenge på. Min venninne la til rette for at turen ikke ble for krevende, og vi trodde begge at vi ikke hadde overdrevet i forhold til hva som er min tålegrense for aktivitet. Jeg ble beordret i seng da vi kom hjem, og jeg sov mens hun laget middag til oss. Så fikk jeg komme opp og spise, før jeg ble beordret i seng på nytt. Slikt strengt regime er jeg ikke vant til, men her er det altså Grethes regler som gjelder. 😀

 

Grethe og jeg nyter våren på brygga
Kari i kjent stil
Det ble nesten et vårbad…

Bildene i dette innlegget er fra turen i går. Det er utrolig vakkert og koselig her. Båter suser forbi jevnt og trutt. I går formiddag mens jeg satt i sofaen, hørte jeg stadig “during” og lurte på om det var kjøleskapet som skrudde seg av og på, før jeg innså at det jo er båtene ute på fjorden. Og båt må man ha, om man skal bo her, for å kunne svitje mellom fastland og øyer, for å holde kontakt med folk og fordi det er slik livet er her.

 

Bybrua i Kragerø, vestlig side
Bybrua i Kragerø, østlig side

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

 

Utsikt fra Rørvikplassen i Kragerø
10 kommentarer
    1. Godt at du blir passet godt på.🤗
      Nydelige bilder fra området rundt der. Noen ganger kan man bli sliten bare av alle inntrykkene. Håper du får hvilt deg til nye krefter.😊🌹

      1. Jeg kan være litt “umulig” når det gjelder å lytte til kroppens signaler, så det var nok godt at jeg ble passet på, ja 🤗 Og det er nok noe i det at man kan bli sliten av mange inntrykk også, siden man “bruker seg selv” på denne måten også. Det ble både selvpålagt og påkrevd hvile i Kragerø, og nå som jeg er hjemme, er det intensivhvile som står på planen. 😊

    2. Nydelig i Kragerø 🙂

      Jeg har vært på Jomfruland EN gang for noen år siden 🙂
      Man må bare passe på helsa <3

      God 1. mai til deg 🙂

      1. Ja, spesielt nydelig 😊 Det er visstnok hvitveisblomstring på Jomfruland i disse dager, så sikkert veldig vakkert. Håper du hadde en fin tur dit! 🥰 Min 1. mai ble god, og det håper jeg din 1. mai ble også 😊

    3. Så flott at du har ei som passer på deg 🥰
      Utrolig flott I Kragerø, fikk lyst til å dra dit med en gang ☺️
      Kos deg, men slapp godt av og hør på Grethe 😀

      1. Hihi, ja, fint med ei god venninne som vet hva som er best for meg og kan være litt “streng” når det må til 😀 Sett Kragerø på “lista” 😉 Ha en flottings dag! 🥰

    4. Så bra hun passer på deg. Mye bedre å ha noe å glede seg til neste gang enn å bli helt utslitt. Jomfruland er fint ellers i året også, jeg lover! 🙂

      1. Ja, det var nok lurt. Var vanskelig å innse at jeg måtte avlyse, men godt når venninnen min tok sjefsavgjørelsen 🙂 Fint å høre at du sier Jomfruland er fint ellers i året også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg