Julelandsbyen i Bangvegen

Julelandsbyen i Bangvegen er noe helt spesielt. Det har etter hvert blitt en tradisjon at vi må innom hos julesøster (noen ganger kalt rampesøster) for å oppleve julelandsbyen hennes. Denne viser hun frem med glede og stolthet. Og den er skikkelig fin og julete med miniatyrvarianter av karuseller og lekeplasser, samt alt annet som hører med i en julelandsby som hus, kirker, nisser, reinsdyr, trær, snø og snømenn. 

Vær så god, her er en videosnutt fra min dagsferske youtubekanal. Jeg måtte opprette egen youtube-kanal og lære meg litt videoredigering for å få lagt ut denne snutten. Det innebærer at jeg har hatt en bratt læringskurve i dag. Kanskje får du litt julestemning når du ser Tutta’s Christmas village? 

 

Her er også noen bilder fra julelandsbyen.

Det er temmelig mye arbeid med å sette opp julelandsbyen hvert år. Julesøster bruker to dager på å sette den opp, og like lang tid for å rydde den bort. Jeg foreslo for henne at det må gå an å bruke bordene til andre utstillinger også, slik at hun samtidig slipper jobben med å bære de tunge bordene opp og ned til kjelleren. Hun kunne for eksempel lage påskelandsby, katteutstilling, bamseutstilling, gamlelekerutstilling, 17. mai-utstilling, blomsterutstilling, sommerutstilling, fotoutstilling, m.m. Men det ville hun ikke høre snakk om. 

Rampenissene, som hadde lurt seg med på besøk i veska mi, likte det julepyntede huset og julelandsbyen til julesøster. På de siste to bildene ser dere selfiene de tok av seg selv. Etter at vi kom hjem, fant jeg til min store overraskelse disse bildene på mobilen min. For noen rampenisser!

 

22 kommentarer
    1. Så utrolig koselig! 😀 Skjønner at det tar tid å ordne den. Fikk samme følelsen som når jeg var i pepperkakelandsbyen i byen 😍
      Og det er klart rampenissene måtte ta selfies der 😄

      1. Hahaha, jeg hadde ingen anelse om at rampenissene visste hvordan man bruker en mobiltelefon. De er altså helt utrolig kreative! Jeg har ikke vært i pepperkakebyen i Trondheim, men kan tenke meg at den er flott! 😍

        1. Den er fin, men landsbyen du viser er like fin 🙂 Rampenissene vet nok det meste vil jeg tro 😉

    2. Wow looks amazing Kari, well done to Tove 👋 she really loves Xmas 🤗 I think your little elf friends could move in there and be very happy 😊 a town built especially for them. 😃 Good job on the video

      1. Yes, Tove is a proper Christmas lady. Actually, their house is covered in Christmas stuff all December 🤗 Oh yes, and my little elf friends took advantage during their visit. However, they decided to come home with me in the end. Thanks! 😊

      1. Tar temmelig mange timer, ja, men julesøster koser seg mens hun bygger julelandsbyen også 💖 Dette er jo hennes stolthet! 🤗

      1. Du har nok rett i det. Alt til sin tid. 🙂 Julesøster var temmelig tydelig i sitt “nei” da jeg halvt for spøk foreslo diverse andre utstillinger 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg