Julelandsbyen invadert av rampenisser

Min julesøster bygger hvert år en skikkelig flott julelandsby på stua si. Dette er Banggrenda julelandsby, og den vokser seg større år for år. Mannen til søstera mi har vært nødt til å bygge en halv etasje ekstra for byen i år, slik at det ble plass til alle de nye karusellene. Jeg hadde stoppet opp for å beundre årets julelandsby, da jeg ble oppmerksom på to kjente fjes. Hva i alle… Hadde rampenissene invadert Banggrenda julelandsby? 

Det er ikke lett å ha kontroll på disse villstyringene, og deres kreativitet vil visst ingen ende ta. Men hvordan hadde de kommet seg dit? Det er over en halv time å kjøre fra oss til Bang, og jeg sjekket faktisk veska for ubudne gjester før vi dro hjemmefra. Jeg aner simpelthen ikke hvordan de har kommet seg til Bang. Om du har en plausibel forklaring, må du gjerne opplyse meg om hvordan dette har skjedd!

Siden rampenissene allerede hadde invadert julelandsbyen, og de hverken så ut til å ramponere noe eller være slemme med noen av landsbyboerne, lot jeg de få bli der. Helt til vi skulle dra hjem. Da fikk de vær så god innfinne seg i veska mi, for jeg ville ikke risikere å få julesøster på nakken. Hun har et temperament som kunne blitt vekt til live, og vi vet jo at invasjoner kan føre til mye spetakkel, ødeleggelser og uro. Det kunne også skjedd i gatene i Banggrenda, dersom jeg ikke hadde utradert fienden. Rampenissene ser kanskje snille og søte ut, men skinnet bedrar!

Jeg filmet Banggrenda julelandsby og laget en Tik Tok. Snutten ble i overkant lang, nesten to minutter. Jeg må nok lære meg å kutte og redigere for fremtiden! Anyway, her er den: Banggrenda Tik Tok Ser du rampenissene i videosnutten?

Her er blogginnlegget fra fjorårets besøk i Banggrenda, og om du leser dette, skjønner du hvorfor jeg sjekket veska mi før vi dro dit i år: Julelandsbyen i Bangveien 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

10 kommentarer
      1. Det er nok noe med magien, ja. Skulle ønske jeg skjønte hvordan det fungerte, men det er vel ikke alt vi skal skjønne 😅

    1. Rampenisser er fulle av julemagi så de kan nok trylle seg med overalt.🎅🏻🎄🤩
      Den julebyen var jo så flott at jeg skjønner godt at de hadde lyst til å ta seg en runde der.🥰🤩🌟 Det var nå enda godt at de kunne oppføre seg når de var på besøk.😅
      Du skal se de har fått med seg ett og annet i oppdragelsen og tar det fram når det virkelig gjelder.🤩

      1. Ah, så de kan trylle seg med overalt? Det tror jeg på! Kanskje jeg må liste meg ut heretter, spesielt om jeg skal noe spennende… 😅 Heldigvis oppfører de seg ganske bra når det er folk i nærheten, tilsynelatende i alle fall 😀 Jeg har en mistanke om at de var ferdigoppdratt da jeg adopterte dem, hihi 🎅🏻🎄🤩

      1. Det kan du, hvis du vil 🎅🏻🎄🤩 Søstera mi begynte med noen få dekorasjoner, og har utvidet mer og mer for hvert år. I fjor kjøpte hun ganske mange på salg etter at julesesongen var slutt. 🙂 Jeg tror sikkert rampenissene mine vil komme på besøk! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg