Kamikazefly og nytt besøk

Duer på taket

 

Jeg får nytt besøk her i Spania. De som har besøkt meg jevnt og trutt de siste dagene, er fuglene. Duene, småfuglene og måkene liker å lande på taket og på pipene her, og blir gjerne sittende en stund og speide utover. Dvergpapegøyene og svalene har ikke tid til mellomlandinger. Dvergpapegøyene flyr ofte forbi rett over hodet mitt, tre til sju i slengen, med høye skvalder. Svalene er morsomme å se på, der de flyr rundt og leker på himmelen, med raske og stupende krumspring og høye skrik. Kanskje fanger de insekter. Noen ganger svisjer de forbi bare noen centimeter bortenfor meg, som kamikazefly. Forhåpentligvis har de også like god kontroll som de gamle, japanske kamikazeflyene!

 

Måker på taket


Nå får jeg altså nytt besøk. Fuglene kommer nok fortsatt på besøk, men nå blir det også besøk av den menneskelige typen, som snakker samme språk som meg. Samboeren min og sønnen kommer flygende i en stor metallfugl, og jeg skal hente dem på flyplassen i Malaga om ikke lenge. De gleder seg veldig til å komme hit, og jeg gleder meg masse til at de kommer! 

 

Svalene (kamikazeflygerene) flyr superraskt


Det er nesten umulig å få tatt bilder av svalene, selv om det er massevis av dem. De er små og superraske, og på bildene mine ser de bare ut som små rusk eller mygg. Den lille svarte fuglen du ser på bildet under, var ofte innom og hilste på i fjor sommer. I år har den ikke vært innom pipa for å si hei, men jeg hører den av og til i det fjerne. 

 

Sangfugl på taket

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

20 kommentarer
    1. Det er masse fugler å se her hjemme også nå om dagen. Men papegøyer er det dårlig med 😁
      Så bra at samboeren din kom seg avgårde med fly. Kos dere masse 💕

      1. Du hadde nok blitt ganske overrasket om fargerike papegøyer hadde begynt å fly rundt i skogen der du bor 😁 Ja, er veldig glad for at turen kan gjennomføres. Om en liten time er jeg på vei til flyplassen for å leke sjåfør! ❤️

    2. Det er fint å sitte og følge med fuglene.😊Her holdt måken og ørna slosskamp på himmelen i dag. Hva de sloss om vites ikke. Det blir nok veldig godt å få besøk av den menneskelige typen nå.☀️😊Kos dere masse!🤗

      1. Wow, det må ha vært litt av et skue! 🤩 Ja, det er koselig å følge med på fuglene, og nå kan vi jo gjøre det sammen ☀️😊 Tusen takk! 🥰

      1. Ja, jeg liker godt å sitte og se på fuglene. Det er jo en aktivitet i seg selv. Men nå har jeg fått to langbeinte fyrer i hus, og det er også veldig koselig. Tusen takk 🥰

    3. Yes I remember all the colourful birds that used to say hi when I was on my visit ☺️ we have swallows that come here every year to make a nest in our shed 😄 just getting over a bad cold, feeling better today just the pesky cough left. Glad that Bjorn has recovered and is winging his way over to you 🤗

      1. Actually, I think they came by even more often when you were here 🤗 Nice to hear that you have swallows in your shed. I guess that makes the dog and the cat curious… I’ve still got a bad cough, too, and last night we were coughing equally bad in the bed here in Spain 😂

        1. Yes I think the coughing is going to last awhile 😤 enjoy the sunshine 😎 our weather forecasters are promising us warmer sunnier days next week ☀️

          1. Yes, I guess it is going to take a while…Got something from the pharmacy today that might help, and Bjørn has a special recipe for my cough, too… 😀 Warmer and sunnier days will be nice, and you deserve them! 😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg