Kan noen fjerne nissene?

Kan noen fjerne nissene? Vi har leiligheten full av nisser, og de skulle for lengst ha flyttet tilbake til kassene sine og blitt båret ut i boden. Det er ikke kult å ha nisser overalt når vi snart er midt i januar! Normalt ville nissene ha trukket seg tilbake til julekassene i det vi gikk inn i et nytt år, men i år ble flyttingen utsatt.

De som har vært innom og tatt inn post og vannet planter mens vi var bortreist på juleferie, har sikkert følt at de har kommet inn i et julehus på overtid. Det var forresten ganske merkelig å komme hjem fra sol og sommertemperaturer til juleleilighet. Til røde duker og nisser overalt.

Hjemreisen var energikrevende, og jeg har hatt veldig lavt energinivå de siste to dagene. Er oppe av sofaen og gjør litt småtteri innimellom, og så må jeg legge meg igjen. Nissene har nå samlet seg på spisebordet. Det er et yrende liv der for øyeblikket, siden de tydeligvis har et slags oppsummeringsmøte etter jula. Det neste prosjektet blir å få lagt dem i kasser og flyttet disse ut til boden. 

Jeg er veldig glad i nisser. Men bare i jula. Nå skal det bli godt å få en pause fra dem. Disse husnissene gjør ikke like mye ugagn som rampenissene, men alt til sin tid!

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

20 kommentarer
      1. Har en plan om å få alle nissene i kasser i løpet av kvelden… Men de er jo velkommen tilbake neste jul! 😀 Ja, la oss håpe sola blir en hyppig gjest fremover! 🥰

    1. Jeg fikk tatt mine siste nisser som jeg trodde jeg hadde tatt i dag hehe. Kule morsomme bilder av deg og veldig forståelig at dine nisser ikke er i kassene sine enda❤

      1. Det blir alltid igjen noe rødt her og der. Artig at du likte bildene mine. Jeg tror både husnisser og rampenisser liker å posere på bilder sammen med meg… 😀 Jeg har en plan om å få nissene i kasser i løpet av kvelden, og kanskje gidder samboeren å rydde dem ut i boden etterpå. 🙂

          1. Har huset fullt av nisser sjøl æ Kari!
            Men må vel ta mæ sammen med guttas
            hjælp og få lagt dæm lagt i dvale til neste jul! 🤪
            Ellers e det lavt batteri-nivå her også for tida! 🥴
            Men, men, det blir vel likar no?
            Fortsatt god kveld! 💖💖

    2. Det er bare å la dem stå, Kari, – “for julen varer helt til påske… La-la-la-la-la-la-la la-la-la-la-la-la la-la-la-la-la-la -la-la…” 😀

    3. They look to me like they are Nowegian Mr and Mrs Santa Claus 😜 and the grey one, he looks old, he must be the grandfather 😅 I had to put my Xmas teddy decorations away too, so sad 😔 I miss them already 😄 will be nice to have them around for a little bit longer 🤗 until you find the time and energy to put them in their boxes…..

      1. I thought Santa Claus was American? Some of them are actually known to be living in barns, but I guess they have different functions/tasks in every country 😀 Are Xmas teddy decorations more usual in Ireland? They will miss you, too, and long for their freedom 😅 I actually managed to put all our stuff in boxes tonight 😀

      1. Tusen takk, hihi 😀 Ja, sant det, blir koselig å finne dem frem igjen til neste år. Og de ble faktisk pakket bort i går kveld. 🙂

    4. Det er bare å sette på litt julemusikk på telefonen og legge telefonen i kassen der de skal sove til neste gang. Jeg er sikker på at nissene tripper inn i lange rader og så kan du brått smette på lokket. Men husk å lure ut telefonen først, for den trenger du kanskje for å vekke dem igjen til jula! Velkommen hjem. Ha en fin dag.

      1. Næh, for en super idé! Genialt! Tror forresten at telefonen vil bli veldig overrasket også, for den har aldri spilt julemusikk før 😅 Takk-takk, og håper dagen din er fin også! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg