Kjolene var borte

Kjolene

De var ikke der. Jeg stirret måpende på den tomme posen på gulvet foran postkassestativet. Hadde fått melding fra retthjem om at pakken min med kjolene ville bli levert ved ytterdøra eller under postkassa tidlig neste morgen. Men pakken med kjolene var borte. Tilbake lå bare denne tomme posen. Jeg hadde riktignok sovet lenge, og noen kunne ha tatt pakken i løpet av de timene som hadde gått siden leveransen skulle skje, men jeg forventet at den ville ligge der som avtalt. 

At noen av naboene kunne ha stjålet pakken, tvilte jeg på. Jeg tok meg likevel en runde for å spørre de nærmeste naboene i tilfelle noen kunne ha sett noe. Jeg følte meg litt som en detektiv som gikk fra dør til dør for å finne ledetråder. Alle som var hjemme og åpnet døra, var utrolig hjelpsomme og forskrekket over det som kunne se ut som et frekt tyveri. Ingen hadde imidlertid sett eller hørt noe som kunne løse mysteriet. 

Rundturen var uansett ikke forgjeves, for jeg fikk i alle fall hilst på mange av naboene. Hyggelige folk som hadde bodd i samme oppgang som oss i to år, og som jeg aldri hadde snakket med. Etterpå slo jeg meg til ro med at det var ikke stort jeg kunne gjøre. Hadde brukt mer enn nok energi på spørrerunden og ville se an en eventuell leteaksjon. En av naboene, en ung nybakt far, sa han ville se seg godt om langs veiene når han skulle ut og gå tur med babyen om litt. En annen nabo kom og ringte på sammen med en søt hund litt senere for å spørre om jeg hadde funnet pakken. Veldig omtenktomst og snilt.

Posen lå igjen

 

Kjolene dukket opp etter tre dager. Da hadde jeg hatt kontakt med retthjem via nettet, og fått beskjed om at kjolene ikke var levert. Og så kom det endelig en melding om at jeg kunne hente pakken min på et postutleveringssted. Ikke det vanlige, men på en butikk et lenger stykke unna. Jeg var uansett lykkelig for å få pakken i handa, og tenker ikke mer på hvor kjolene kan ha gjemt seg de tre dagene de ikke kom hjem til meg. Da samboeren min og jeg på den samme turen kjørte innom Rema for å handle, ble jeg sittende i bilen og passe på pakken. Kunne jo ikke ta sjansen på at kjolene forsvant en gang til!

Det var da jeg leste innlegget Ny kjole til jul hos Heidisverden at jeg fikk tips om nettstedet som solgte slike kjoler. De hadde mange fine, som er både praktiske og behagelige. Før i tida brukte jeg aldri kjoler, men de siste årene har jeg virkelig tatt igjen det forsømte. Jeg liker kjoler med mykt og tøyelig stoff som går nedenfor knærne, har halvkorte ermer og som har litt åpning i halsen. Disse to som du ser på bildet over, ble straks litt mer mine da jeg fikk brettet opp ermene.

Man trenger jo ikke å gå med sjuskete joggebukser og slamsete klær selv om man stort sett bare er hjemme. Jeg liker ikke å spare på det som er “finest”. Det gjelder både klær, krystallglass og fint bestikk. Slikt gjør ingen nytte for seg bortgjemt i skuffer og skap. Pga. diverse helseutfordringer er jeg mye hjemme, og drar sjelden steder hvor det er naturlig å pynte seg. Så da er det bedre å bruke klærne, ikke spare på dem. Plutselig en dag er man ikke mer, og man kjøper jo ikke ting man liker for å IKKE bruke det. Hva tenker du om dette?

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

 

13 kommentarer
    1. Det var et irritasjonsmoment av de store, da jeg var ungdom. Fikk jeg tøy jeg likte, så ville jeg jo ha det på med en gang. Spare-på-regla kom hver gang….

      Da jeg flytta for meg sjøl, var jeg særdeles bevisst på å bruke ting – fine lys, servietter, krus og hva som helst. For som du sier, hva er vitsen med å kjøpe noe om du ikke skal bruke det og ha glede over det ?

      1. Det var vel mer vanlig å “spare på” før når vi ikke hadde så mye. Kanskje er det akkurat den følelsen av at vi ville bruke med en gang, og ikke fikk men mått vente med å være fin, som gjør at noen av oss gjør opprør mot “sparinga” 😀 Jeg stemmer på å glede seg her og nå. 🙂

    2. Så bra at kjolene dine kom til rette Kari! Fine var de jo å! Får pynte oss med kjole neste gang jeg kommer på besøk. enig med deg om at vi bør pynte oss litt, vi som lever et tilbaketrukket liv også. Blir i bedre humør og føler seg mer vel.
      Går for gode myke plagg jeg også. Joggebukse er god å ha, men godt å iføre seg noe annet også, for sin egen del!

      1. Ja, er veldig glad for det, altså! Klart vi må pynte oss da (også)! 😉 Og som du sier, må vi ha lov til å pynte oss om vi føler oss mer vel for vår egen del. Jeg kombinerer ofte joggebukser el.l. med kjoler 😀

    3. Så bra kjolene kom fram da 😀 Var jo merkelig å bare legge en pose utenfor døra, hm…mye rart som skjer med Helt hjem. Og jeg fikk også pakke via dem på et helt annet postkontor enn det nærmeste.
      Men nå har du 2 flotte kjoler, og det er koselig å bruke dem om du bare skal være hjemme. Veldig god å ha på seg den grønne ☺️ Takk for linking 😘
      Vi må ha dem på oss samtidig en gang 😀🥰
      Gratulerer med nye kjoler…nå må vi få se bilder av deg med dem på ☺️

    4. Godt du fikk dem til slutt da! De er skikkelig fine! Klart du kan gå med kjoler hjemme – jeg er helt enig, en kan ikke bare labbe rundt i utvaska joggebukser heller! En føler seg ofte mer fresh når en pynter seg litt! God klem <3

      1. Ja, jeg ble skikkelig glad da de kom 😀 Synes også jeg føler meg mer fresh med finere klær. Men joggebukser kan selvsagt også være fine 🤗

    5. Det var nå enda godt st kjolene dukket opp til slutt.🤩👍🏻
      Veldig fine kjoler.🌟🥰
      Jeg så Heidi sin kjole som hun kjøpte til jul.👌🏻
      Helt enig i at man må bruke det fine man har.
      Det gjør ingen nytte inni skapene.😅👍🏻
      Regner med at vi får se kjolene på om ikke så lenge.🤗👍🏻

      1. Ja, det var så godt, det! Blir liksom enda mer glad i kjolene nå 🤗 Jepp, klærne må gjøre nytte for seg der de skal gjøre nytte 😅 De er til vask nå. Tenker det er lurt å vaske evt. tilsetningsstoffer før jeg tar de i bruk. Kjolene kommer raskt i bruk fra i morgen, og så blir det nok bilder som dukker opp i bloggen etter hvert 🥰

    6. Så fine kjoler. Godt å pynte seg litt hjemme, bare for seg selv. Det gjør faktisk godt det å føle seg vel. Hurra for at kjolene kom fram til slutt! Ha en vakker dag! Klemsiklem:)

      1. Enig. Det er lettere å føle seg vel når man har pyntet seg bittelitt, selv om man er hjemme for seg selv bare. Kanskje inspirerer det til noen dansetrinn bortover gulvet også 😀 Klem og gode ønsker for en fin kveld! 🥰

    7. Det var da jammen godt du fikk kjolene til slutt.
      De ser ordentlig gode ut å ha på seg om du bare er hjemme eller om skal bort 😍
      Fin kveld til deg 😊

      1. Ja, og det stemmer at de er gode å ha på. Har allerede tatt i bruk begge, hatt de på vask, og nå er du klare til bruk igjen 😀 Ha en fin dag! 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg