Knurr i hodet

Knurring utenfor og knurring inni hodet

Så heldig at det er ledig langt fremme, tenkte jeg, og skjønte ikke hvorfor alle de andre passasjerene knuffet seg lengst bak. Det var fritt setevalg, og alle vet jo at de som sitter fremst får gå først ut av flyet. Men da motorene startet opp, og det ble knurr i hodet mitt, skjønte jeg at det var jeg som hadde tapt i oppløpet.

Turen fra Rørvik til Trondheim var ikke lang, bare en halv time. Men det var nok knurring, snerring og larm til at det fortsatt murrer og brummer inni hodet mitt. Jeg vet ikke om det er motorene eller propellene som forårsaker bråket. Kanskje begge deler? Det føltes nærmest som jeg satt utenfor flyet. Litt som da jeg skulle hoppe i fallskjerm fra småfly på 90tallet og flydøra ble åpnet for å slippe meg ut.

Det er snart to døgn siden jeg landet på Værnes nå. Fortsatt brummer og durer det ille i hodet. Jeg har tinnitus til vanlig også, men ikke så “høyt” som nå, så jeg håper at det roer seg snart! Kanskje hjelper det på hodepinen også. 

Et lite tips til meg selv, og kanskje deg også, er å registrere hvor motorene befinner seg, og finne et sete lengst mulig unna knurringa. I tillegg kan headset med støydemping være en genial idé.

 

Widerøe har landet trygt på Værnes

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

23 kommentarer
      1. Høres mye koseligere ut! 🙂 Jeg pleier å ha headset med støydemping, men hadde ikke prioritert å ta med i min bittelille koffert… 😜

      1. Håper du snart får litt luft under vingene igjen, da 🥰 Jeg har hørt at propellfly/småfly bråker mer, så det er kanskje noe i det…

          1. Det er nok mange som er i samme båt (fly) som deg. Jeg har forresten ei venninne som er god på å hjelpe folk ut av angst for ulike ting.

    1. Hope the growl ends soon 😊 at least you’ll know for next time 😉 noisy engines and vibrations never good 😬

    2. Jeg har tinnitus jeg også, og har alltid med meg konsertproppene mine som ser ut som skruer. De må jeg bruke alle steder hvor det er høy lyd. Jeg flyr ikke så ofte, men når jeg gjør det sørger jeg alltid å bestille plass langt fra motorene 😉

      1. Så lurt med konsertpropper. Men er de ikke ubehagelige i ørene? Det minner meg på at jeg en gang kjøpte noen guloransje skumgummidotter på apotek for å bruke ute når det blåser. Kanskje de kan brukes… Men det lureste er vel å få sete langt fra motorene og ta med headset med støydemping.

        1. Mine konsertpropper er veldig behagelige. Jeg kjøpte de på apoteket i Strømstad, og de ser ut som skruer i myk gummi. De selges i flere størrelser, noe som passer meg perfekt for jeg har smale øreganger. “Gjengene” gjør at man får forskjellige lydnivåer hvor langt man skyver de inn. Du får kjøpt de her hjemme også.

          1. Wow, fantastisk! Skal sjekke ut både nettapoteker og stasjonære apoteker. Høres veldig praktisk ut! Tusen takk for tipset! 😀

    3. Ikke så greit å lokalisere motoren, men håper lydene begynne å gi seg etter turen. Og så har du hoppet i fallskjerm, jøss… Har du skrevet om det?

        1. Så artig, takk for at du sendte linken. Men også vel mye spenning, men for noen opplevelser. Før jeg ble mor kunne jeg tekt meg hanggliding, etterpå ble jeg mer pysete :).

          1. Ja, er jo bare herlig å se tilbake på slike opplevelser. 🙂 Jeg har nok gjort mine mest vågale erfaringer før jeg ble mor også. Hanggliding prøvde jeg i Rio de Janeiro, men det var tandem. 🙂

    4. En halv time med sånt bråk er mer enn nok ja. 🙂 Blir sikkert ekstra i slike fly som ikke er så store. Godt du er hjemme nå og kan roe helt ned noen dager. <3

      1. Ja, tror det er mer bråk i små fly, spesielt om man sitter rett ved motorer og propeller 😀 Jeg har det veldig rolig og fint, og har absolutt ingen planer før tirsdag. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg