Kofferter på avveie?

Kofferter som skal på tur

Vi skal være borte i fire dager, og skal ha med fire kofferter. Én for hver dag? Neida, én for én dag, og tre for de resterende tre dagene. Vi skal i bryllup i Irland, og vi kan ikke risikere at penklærne forsvinner underveis. Har du opplevd kofferter på avveie? Det har jeg, flere ganger, og erfart at ting kan bli skikkelig komplisert om bagasjen ikke dukker opp der den skal!

Den ene gangen ble faktisk kofferten min stjålet. Jeg var på tur med medstudenter, og på et tog fra London til Brighton forsvant kofferten min. Jeg trodde knapt mine egne øyne da vi skulle av toget og kofferten min ikke lå i bagasjehylla. Fy, for et stress! Jeg fikk lånt litt stasj fra mine medstudenter, og neste dag ble det shopping deluxe. Jeg hadde heldigvis penger på konto, og forsikringsselskapet sa at jeg ville få erstatning. Ny koffert, ny toalettveske, masse toalettsaker og klær ble kjøpt inn. Men på tur tar man gjerne med sine favoritting, og de kan sjelden erstattes.

Jeg har også opplevd at kofferten min har forsvunnet i løpet av flyturer. Det har vært i forbindelse med turer til Brasil, Finland, Tyskland og Spania. Det er så kjipt å bli stående uten bagasjen sin. Ofte kommer kofferten dagen etter, med en drosje, men man må uansett klare seg uten det man har beregnet skal være med inn der man skal sove. Derfor blir det med en ekstra koffert for både Bjørn og meg på turen til Irland i morgen. Vi skal sjekke inn en stor koffert hver, og i tillegg ha med en liten koffert som håndbagasje på flyet, der vi pakker penklær og det nødvendigste. Vi skal tross alt bo på landsbygda, uten tilgang til butikker. Og uten penklær blir det intet bryllup. 

Kofferter som venter på drosjen til flyplassen

 

Nå skal jeg bruke resten av dagen på å pakke. Har ei fast pakkeliste jeg pleier å pløye gjennom et par runder når jeg skal ut og reise. Da er det mindre sjanse for at jeg glemmer noe. Denne gangen må jeg også ha med en adapter til britisk 3-pins stikkontakt. Den hadde gjemt seg helt innerst, bakerst i en skuff, men jeg fant den til slutt. Så da er det bare resten igjen. 

Det kommer nok noen skriverier og bilder her på bloggen fra Irland også. Ferie betyr jo ikke nødvendigvis fri fra blogging! 😀

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

16 kommentarer
    1. Koffert på avveie er ikke gøy! Har ikke opplevd det selv, men de fleste rundt meg har opplevd dette, så det skjer dessverre litt for ofte.. Smart å ha med ting som IKKE kan komme på avveie i håndbagasjen! Riktig god tur og kos dere masse! Irland står høyt på min reiseønskeliste, så gleder meg til å se bilder du legger ut derfra etterhvert 🙂

      1. Jeg føler at det er på tide at jeg “lærer av feil” nå i alle fall. Og tannbørste og rent undertøy er uansett lurt å ha i håndbagasjen 😃 Tusen takk, og jeg kommer til å ta masse bilder. Noen kommer på bloggen etter hvert 😉 Irland er toppers, så skjønner godt at det står høyt på reiseønskelisten din 🤩

    2. Noen tok snuppen min sin koffert i Afrika, men vi oppdaget det heldigvis raskt at den var borte og fikk tak på vedkommende som hadde tatt feil. Ellers har det gått bra, unntatt en taxisjåfør på Grand Canaria som stjal en bag fra meg. Gikk på forsikringen, men tapet av en unik Guns’n Roses MC-jakke var litt bitter.

      1. Ja, man må sannelig følge med. Plutselig dukker det noen uærlige sjeler, eller noen som tar feil bagasje. Kjipt at den jakka di gikk tapt. Slikt glemmer man ikke. Mora mi snakker fortsatt om den fine kofta hun strikket til meg tidlig på nittitallet, som en eller annen engelsk person går med nå. 🙃

    3. Så lurt! 😀
      Jeg fikk ikke kofferten da jeg kom med fly fra Paraguay, men heldigvis kom den med et litt senere fly fra London 🙂
      Det var på hjemturen, så ikke like krise 😉
      Blir nok en fin opplevelse tenker jeg. Blir artig å se oppdateringer etterhvert 🙂

      1. Hihi, ja, det hender jeg slår til 😉 Ikke like mye krise om bagasje forsvinner på hjemturen, nei, bare den kommer! 😀 Gleder meg masse, og i tillegg til festlighetene blir det koselig å treffe igjen irske venner 🤩

    4. Krysse fingrene for at du får med dæ alle kofferten begge veian Kari!
      Ikke greit når bagasjen forsvinner nei.
      Kanskje lurt å ta bryllupsantrekket i håndbagasjen?
      Lykke til! Håpe dåkker får en trivelig tur med mange fine opplevelser!
      🥰🥰

      1. Vi skal i alle fall få med finstasen, siden vi putter det vi trenger i bryllupet i de små håndbagasjekoffertene 😀 Det er derfor disse får bli med på turen 😉 Tusen takk, Astrid! 🥰

    5. Så spennende med reise og bryllup!🤩
      Håper virkelig at alle koffertene kommer vel fram.🥰
      Kos deg med pakking og forberedelser.🤗

      1. Jaaa, skikkelig spennende 😀 Jeg skal i alle fall få med finkjolen, siden den blir med ombord i flyene 😀 Snart ferdig pakket nå, og flytaksi kommer om sju timer 🥰

    6. Our delayed flight to Liverpool this weekend was compounded by the two suitcases missing. We found one on a different belt (I suspect it was picked up by mistake then dumped on a random belt rather than returned properly) and the other was found by high-viz jacket man going behind the curtain. Not too bad.
      My favourite experience was when I was sitting on Calypso beach and I was wearing a University of Central Lancashire T-shirt. A stranger approached, “You speak English? Someone took my baby’s case by mistake, I now have no milk formula, nappies, etc. I have their identical case. The airport gave me the owner’s number, but it’s Spanish so I dare not ring it.”
      I rang the number and the other person was English and, better still, “is that you, Boyd? It’s your neighbour Linn – that woman has my case.”
      So, I drove back home and gave Linn her case then returned to the beach and gave the other woman her case with the baby items. SuperBoyd – faster than a speeding bullet (at sorting misidentified luggage problems).

    7. God fornøyelse, Kari 👍…men pakkeliste? Har ikke du reist ganske mye..? Det tar meg omtrent et kvarter å pakke uansett hvor jeg skal og hvor lenge jeg skal være borte; sist ble det 7,5 kg innsjekket for en måned på tur – jeg har aldri hatt med meg så mye noen gang!

    8. Det med stikk-kontakt er veldig viktig faktisk. Det blir spennende og koselig med tur til Irland – og bryllup 😀 Bare å nyte så godt som mulig – og håper kofferter og reisen går som smurt! klems

    9. Oi, må si jeg er imponert! Det virker som du har tenkt på alt, og at du virkelig har lært av tidligere erfaringer. Jeg har heller ikke opplevd koffert på avveie, men forstår at det må være utrolig irriterende! Har jo hørt mange historier om det. Frustrasjonen.
      Det høres ellers veldig hyggelig ut å skulle i irsk bryllup. Og på landet! Da vil jeg tro du får opplevd både herlig musikk og dans – og stemning! Skulle gjerne vært flue på veggen.

    10. Det er skikkelig ugreit når bagasjen blir borte, men jeg ser mange skaffer seg airtags som de legger i kofferten. Da kan de spore den om den skulle bli borte. Jeg har vært heldig, og har bare fått kofferten på feil bagasjebånd noe som også skapte mye styr mens det sto på. Kos deg videre med pakkingen, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg