Kontraster

Da jeg kom til Spania denne gangen, la jeg straks merke til hvor tørt det er her nå. Kan ikke huske at det har vært så tørt noen gang. Det er strenge vannrestriksjoner grunnet tørke over lang tid. La jo merke til at det var veldig tørt allerede da jeg var her i påska. Og gresset har ikke akkurat blitt grønnere siden da.

Kontrastene til hvordan det vanligvis er her på solkysten, er store. Når jeg har kjørt omkring, har jeg blitt ganske sjokkert over hvor tørt det er overalt. Jeg er vant til å se at det er grønt og frodig, og fargerike blomster i hager og langs veier. Nå er gresset gult, og rundkjøringene ser ganske stusselige ut uten alle blomster og grønt gress.

I området hvor jeg har leilighet, er det lov å vanne utendørs bare én dag i uka, torsdager. Andre byer og områder har vanningstillatelse på andre ukedager. De tre øverste bildene i dette innlegget viser uteområdet ved bassenget på fellesområdet slik det var i 2022. De to nederste viser samme område i dag. Det er tørt til vanlig, men nå er det ekstra ille. Da er naturligvis ikke blomster prioritert.

Dette blogginnlegget er skrevet etter inspirasjon fra en bloggutfordring fra Utifriluft 🙂

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg