Korps er kult!

 

Nidarvoll ungdomskorps julekonsert

Nidarvoll ungdomskorps (NUK) har gjenoppstått! Juhu! I august startet noen driftige ungdommer opp dette ungdomskorpset, og for et par uker siden kom de på førsteplass i “Kimen Open”. Ungdomskorpset inviterte til sin første offisielle konsert 1. søndag i advent, altså i går. Som jeg gledet meg! Korps er kult!

Det er noe som heter korpsmamma. Jeg har vært korpsmamma før. Har hatt noen års pause, men nå har jeg blitt det igjen. Min eldste datter har nemlig blitt headhuntet til å bli med i NUK. Det betyr at jeg skal få sitte på vonde stoler og tribuner igjen, og bli beriket med gode musikkopplevelser.

En plutselig kafétur

Samboeren og jeg var ekstra ivrige for å få med oss konserten. Så ivrige at vi faktisk møtte opp halvannen time før de skulle spille. Men det var fordi tåkehodet mitt trodde konserten skulle begynne fem, mens den ikke begynte før seks. Da ble det en liten kafétur på oss først, for å slå ihjel litt tid. Jeg fryktet for at energien kom til å ta slutt i løpet av kvelden, men det gikk faktisk fint denne gangen. 

Jeg hadde en plan om å legge inn et par videosnutter fra konserten i dette blogginnlegget til alle dere som ikke var der. Men siden jeg ikke har egen youtube-kanal og er usikker på om jeg har lov til dette, må dere klare dere uten. Neste mulighet for å høre disse sprudlende, glade og dyktige ungdommene blir 6. februar 2022 i Olavshallen! 🙂  

Utsikten fra kafévinduet

 

 

14 kommentarer
      1. Ja, var skikkelig fint å være på konsert. Møtte korpsforeldre fra tidligere tider og fikk sett den dyktige dattera mi in action. 💖 Er superglad for at energien holdt! 😀

      1. Så artig at du har begynt å spille igjen etter så lang pause! Da har du nok korpsjenta i deg enda. 😉 Tusen takk, og de er en glad og sosial gjeng. 🙂

    1. Jeg har også vært korpsmamma en gang, og jeg synes korpsmusikk er veldig fint å høre på.
      Om stolene er vonde, så glemmer vi fort det.
      Gratulerer med 1.plassen til korpset 😀

      1. Så morsomt at du også har vært korpsmamma. Det er masse energi i korpsmusikk. Og det går jo fint å sitte litt vondt en times tid bare, ja. Takk på vegne av korpset 😀

    2. Ja korps er ordentlig kult, og jeg koser meg virkelig hver gang jeg hører dem. For det meste ute i gaten. Hadde lyst å spille i korps jeg også, men var for utålmodig for vi fikk ikke instrumenter på evig lenge å da mistet jeg interessen.

      1. Så dumt at dere ikke fikk instrumenter med én gang. Det er jo viktig for motivasjonen. Jeg hadde aldri vært på korpskonsert før dattera mi begynte i skolekorps, og ble positivt overrasket over hvor flott det var.

      1. Wow, så kult! Da har du nok fortsatt en klarinettspiller i magen 😉 Lurer på hva jeg skulle spilt om jeg hadde vært korpsjente… Tuba, kanskje 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg