Kroppsmaskineriet på lading

Dagen i går gikk med til å ha kroppsmaskineriet på lading. Jeg hadde vondt i kroppen, hodet verket, og jeg var utmattet og energitom. Jeg burde ha forutsett det, men fordi jeg lever litt i nuet, kom det som julekvelden på kjerringa. Igjen.

På ME-språket kalles dette PEM, som kan forklares som anstrengelsesutløst symptomforverring. Hvorfor skjedde dette? Fordi jeg hadde en aktiv 1. nyttårsdag med strandtur, nyttårsbad, nyttårstale og forberedelser til to blogginnlegg. To koselige og morsomme aktiviteter, men så kommer altså straffen. Og straffen resulterte i en 2. nyttårsdag med lading, hvile og soving på sofaen.

Jeg fikk imidlertid ferdigstilt og lagt ut blogginnlegget om nyttårsbadet og skrevet noen meldinger, så disse to målene for dagen ble nådd. Og fra terrassen fikk jeg med meg en fargerik solnedgang, som en bonus.

I dag har jeg kun ett mål for dagen, og det er å få hentet min yngste datter på flyplassen i Malaga. Det er kun en kort kjøretur fra leiligheten. Jeg har bestilt fint vær til hun kommer, og jeg gleder meg til å være sammen med henne noen dager. Jeg skulle ønske jeg hadde overflod av energi de neste dagene, sånn at vi kunne dratt hit og dit, gjort ditt og datt. Men jeg er uansett glad for at vi kan tilbringe tid sammen, og gjøre NOE av alt vi har lyst til.

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 😊

 

29 kommentarer
    1. Kroppen trenger å hvile og hente seg igjen, og da er det bare å legge den i vater å slappe av så godt man kan.
      Kjenner at jeg hadde trengt en dose av det været dere har nå altså, for her i Oslo er det varmegrader, rått og tjukk tåke.
      Håper resten av mandagen din blir god, klem 🥰

      1. Ja, det er sant, det er bare å høre etter. Når kroppen gir beskjed, er det bare å gi etter. Men noen ganger ikke så lett å tolke signalene… Det har vært overraskende rått og tåkete her i Sør-Spania mens vi har vært her, men godt og varmt innimellom. Sender noen varmende solstråler til deg midt på dagen i morgen! 😀 Solklem 🥰

    2. Ja…man er tydeligvis bare nødt til å gjøre som kroppen sier. Sofaen har blitt godt brukt her også.
      I dag fungerer jeg litt bedre😊
      Håper du får en nogenlunde bra dag i dag du også❤. Så koselig å få datteren på besøk da😃 Kos dere masse ❤

      1. Ja, det er det som er riktig, altså å høre etter kroppen. Men ikke alltid like lett, spesielt når det er så mye man gjerne skulle gjort. Fint at du føler du fungerer bedre i dag! 🥰 Dagen er grei, og dattera er på plass 😀 Takk-takk 🙂

    3. Hvile må til når kroppen forlanger det. Jeg
      håper du får gjort mye sammen med din datter i dagene fremover.

      1. Ja, og noen ganger må man hvile mye mer enn man tror er nok. Takk, planlegger ikke for mye, for det skal være gjennomførbart også. 😊

    4. Godt nytt år ! Nydelig bilde..og det så deilig ut med bading i sjøen i forrige innlegg også 🙂 Jeg vet jo hva du snakker om med utmattelsen… Jeg er mest sliten pga av vond nakke om dagen..(forplanter seg til hodevondt )..så håper det bedrer seg snart.. God bedring og fin uke videre til deg <3

      1. Hei og godt nytt år til deg! Tusen takk. 😊 Vondter og smerter i kroppen kan medføre mye utmattelse, ja. Jeg merker godt at jeg blir ekstra utmattet når jeg har hodepine eller migrene. God bedring til deg og ønsker om bedre dager fremover! 🥰

    5. Så godt du fikk tatt igjen, ikke enkelt det det, det skjønner jeg. Hva som en kan og hva en vil. Men det høres kjempehyggelig å få yngste datter på besøk. Sender deg masse av energiønsker, så får vi håpe noen kan komme fram :). Klem <3

      1. Hjertelig takk for energiønsker 🥰 De kom frem, men nå er de dessverre brukt opp igjen. Jeg må kanskje spare opp litt igjen. Superkoselig å få datter på besøk, ja, og godt å høre at det kokkes og ordnes på kjøkkenet akkurat nå 😀

    6. Det er i hvert fall flott at du har muligheten til å slappe av og komme deg, selv om det ikke er greit å ha smerter slik du har. Veldig koselig at datteren din kommer på besøk. Da får jeg kanskje hilst på henne også en av dagene. Men om du ikke orker besøk, så må du si ifra. Jeg forstår om det er vanskelig på grunn av helsen.

      1. Veldig koselig om du kommer en tur, selv om dattera mi her her 😊 Du får bare booke deg inn en dag, men helst ikke i morgen. Pinnekjøttet var forresten knallgodt, og vi hadde to gode middager av det! 😀

        1. Så bra at pinnekjøttet falt i smak 😉
          Da kommer jeg en liten tur torsdag i 13-tiden hvis det kan passe?

      1. Ja, faktisk kan slike hyggelige dager være de mest krevende. I alle fall for en kropp som konstant jobber på høygir for å klare alt. Tusen takk, og ha en fin kveld! 😊

    7. Det er som jeg bruker å si -regninga kommer! Altså vondt’ene kommer når man har anstrengt seg, men da får du nå bare ta det med ro og hvile deg opp igjen 🙂

      1. Ja, regninga kommer. Beskrivende! Og størrelsen på regninga varierer, ut fra forbruket. 🙃 Takk, hviler og lader så mye jeg kan 😊

    8. Dere har gode dager der dere er 🙂 Av og til tenker jeg at jeg skulle hatt et hus i utlenadet eller en hytte på fjellet… men men.. vi har da bobil og kan snart begynne vandringen med den 😀
      Jeg tenker det er godt for deg å ha dette stedet, lade opp og ha rolige dager 🙂 Så kommer disse dårlige dagene som kastet på av og til, kjenner til det…
      Lag deg fine dager <3
      Koselig å få besøk for deg og dine 🙂

      1. Ja, det er gode dager her i Spania ❤ Har muligheter for å lade mye, og det trenger jeg. Har ingen dager hvor jeg er full av energi, men er glad for å ha et par timer nå og da. Skriver ikke så mye om dagene hvor jeg er bare sengeliggende, for det er kjedelig nok som det er 😀 Ja, utrolig koselig med besøk ❤ Bobil er sikkert supert! Da kan man kjøre dit man vil, ta pauser når man trenger det, overnatte nesten hvor som helst, og lage seg mat og spise etter behov. Høres fantastisk fritt og herlig ut! ❤

    9. Energi ja….det er vel flere som trenger det;)
      Jeg gikk 4km pluss 20 minutter sykling. Er spent på hvordan jeg blir i morgen….

      1. Vi er i mange som gjerne skulle hatt litt mer energi. Oi, høres ut som du har hatt en skikkelig trimdag! Håper du har tid til å lade i morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg