La Viborilla og havet

Det er bare massevis av tilfeldigheter som har gjort at jeg ikke har opplevd dette flotte stedet tidligere. Det er en Middelhavsrestaurant i nærområdet mitt i Spania. Veldig fint, koselig og spesielt. I tillegg vet jeg nå at maten også er utsøkt og at de som jobber der er hyggelige, oppmerksomme og serviceminded. 

Om du skulle være på leting etter en god fiskerestaurant mellom Malaga og Marbella, kan  La Viborilla være løsningen. Siden 1974 har de servert tradisjonsrik mat og huset mange selskaper. I sommerhalvåret har jeg sett at de har rigget til og dekt på til bryllupsselskaper også, med vielse nede på stranda. Ganske stilfullt. Nå har ikke jeg noen planer om å gifte meg, men til sommeren skal jeg invitere med samboeren min til dette flotte stedet. Som ligger bare fem minutters spasertur fra oss. 

Koselig uteområde på La Viborilla. Må prøve sardinene på bålet neste gang! Om sola skinner.
Ved inngangen til La Viborilla

Alle bildene i dette innlegget er fra inngangsområdet, uteområdet og restauranten, samt utsikten fra La Viborilla. Lillesøster Tove og jeg hadde valgt oss en regntung dag, men utsikten var likevel flott, synes jeg. Dessuten har alle de fleste dagene disse to ukene her i Spania vært temmelig regntunge. 

Trapp fra restauranten ned til stranda
Siste del av trappa ned til havet og stranda
Utsikt fra terrassen på La Viborilla

Ingen ble fristet til å spise utendørs på La Viborilla denne dagen
The sea and I
Det fristet med en dukkert
Baren og arbeidsområdet til de som jobber på La Vaborilla
Fascinerende mye keramikk i taket. Tove var imponert.

Tove valgte scampi fra menyen, mens jeg gikk for sverdfisk. Vi rakk også så vidt å smake på forretten som vi overraskende fikk gratis, før hovedretten kom. 

Forretten
Scampi (gambas)
Sverdfisk (pez espada)

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

10 kommentarer

Siste innlegg