Mange bortskjemte kvelder

Dagens middagsutsikt

Her på vår lille plass på jorda akkurat nå har vi mange bortskjemte kvelder. Hjemmelaget middag i solnedgangen, mens vi nyter forestillingen oppe på himmelens lerret og sola takker for seg selv. Mange like kvelder er helt greit når de er så flotte som dette. Vi opplever alltid nyanser av kveldsshowet, og det er omtrent umulig å ikke ta bilder av forestillingen. 🤩

Selv potetene blir solgule i solnedgangen. Skyggen av tørkestativet passer fint inn med skyggen av hvitvinsglasset, synes du ikke?. Alt blir fint i lyset fra sola som sakte daler ned bak fjellene i vest. Og når sola har takket for seg, kommer lilla, rosa, oransje og rød og tar over himmelshowet. Månen er nesten hel, og i kveld blir det fullmåne. 🌝

Utsikt mot øst
Utsikt mot sør

I soloppgangen flyr horder av disse vakre fuglene som du ser på bildet over, vestover. I solnedgangen flyr de østover. Vi ser det flotte skuet fra verandaen. Beklager uklare fugler, men de flyr for fort for mobilkameraet mitt. Jeg skulle likt å vite hva som er årsaken til at de flyr vestover om morgenen og østover i kveldinga. Sannsynligvis har det med mat å gjøre.

Utsikt mot vest

Dagen i dag består av hvile, sol og lading for min del. Min datter Thea skal ut og gå tur, og målet er havna. Det blir nok en fin tur langs strandpromenaden. Hun skal gå inn nye joggesko til bruk i olivenlunden fra neste uke. Gårdsarbeid og innhøsting av oliven i Italia venter på henne.

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

15 kommentarer

Siste innlegg