Manus er sendt inn

Mandag 15. juni satte jeg siste punktum i den nye boka om rampenissene som flytter inn hos en norsk familie. Samme kveld sendte jeg inn manus til fem store forlag. Både Thea og jeg har jobbet mye for å få ferdig boka før sommeren. Helst skulle den vært ferdig tidlig i vår, men ting og tang har en tendens til å ta lenger tid enn man tror… Denne gangen har jeg hatt hjelp med manus av redaktør, og det var veldig nyttig. Det førte bl.a. til at historiene mine fikk en sterkere rød tråd. Thea har laget alle illustrasjonene, bokomslag, stått for ombrekking og i tillegg laget aktivitetssider bakerst i boka.

Nåløyet for å bli antatt hos et norsk forlag er trangt, og mest sannsynlig må jeg nok gå veien om selvpublisering. Dessuten er vi kanskje for sent ute for at et forlag rekker å gjøre jobben som skal til for å få utgitt boka i god tid før jul. Jeg forbereder meg derfor på hva som skal til for å få publisert boka selv. Har jo litt erfaring fra rampenissebokutgivelsen i fjor, og vet at det er gjennomførbart. Og denne gange tenker jeg å gi ut i Norge, ikke via Amazon.

Jeg skulle gjerne delt noen av de flotte illustrasjonene til Thea her, men det må nok vente. Ting må foregå i riktig rekkefølge! 😃

Derfor får du heller et bilde av Middelhavet, utsikten fra terrassen min hvor jeg nå har begynt på neste bokprosjekt. Romanskrivingen har vært på pause en god stund, men nå har jeg gjenopptatt skrivingen av det som kanskje blir livsprosjektet mitt.

Akkurat denne helga skjer det dessuten noe annet spennende på skrivefronten. Det er lansering av antologien “Mennesket jeg aldri glemmer” i Drammens Teater. Jeg sendte inn en tekst til vurdering, og den ble plukket ut til å være med. Juhu! Boka utgis av Skriveakademiet.😊

 

Takk til deg som er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙏
Følg min Facebook-side som forfatter og blogger: Kari Engesvik, Author 😊

7 kommentarer

    1. Det er mye jobb som skal gjøres for å få en bok ferdige, liten som stor, og jeg håper og krysser fingrene for at et forlag vil si ja til å publisere den. Masse lykke til 🩷

    2. Så bra og ønsker deg lykke til med det du har sendt inn. Spennende med det nye prosjektet og veldig artig at du er pukka ut av Skriveakademiet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg