Mathandel medførte karantene / Quarantine after shopping

(English further down)

I går våknet jeg såpass tidlig at jeg var på matbutikken til ca halv elleve på formiddagen. Ettersom veldig mange har handlet raskt, og allerede tømt mange av butikkhyllene de siste par dagene, ville jeg sikre meg mat til helga. Det var vel overlevelsesinstinktet som slo inn…

Det er forresten sjelden jeg er ute på mathandel, siden det som regel er samboeren som tar seg av matinnkjøp. For at jeg skal spare energi. Så da jeg først kom meg på butikken, ble det til at jeg hamstret både det ene og det andre. Ser du noe godt i kurven min?

Siden formen i utgangspunktet var heller dårlig, ble den ikke så mye bedre etter handleturen. En handletur kan føre til at jeg blir helt utslått i lang tid etterpå. Det glemte jeg i farten, og ruslet rundt i butikken vel og lenge. Så nå har jeg selvpålagt karantene til jeg har fått ladet opp batteriene nok til å føle at jeg atter har hodet over vannet.

I går fant vi forresten ut at vi bor vi i et spøkelseshus. Det skal jeg skrive litt om i morgen.

English:

Yesterday I woke up early enough to be at the supermarket around 10.30 in the morning. As a lot of people have been crazy shopping lately and already emptied many of the shelves in the stores the last couple of days I wanted to make sure we too had enough food for the weekend. I guess it was the survival instinct that kicked in…

I hardly ever go shopping for groceries. It is usually my partner who does. To save me from using energy. So when I actually went to the supermarket I made sure to buy quite a few things, although not stockpiling. Can you spot anything nice in my trolley?

As I already was in pretty poor shape the shopping trip did not make things better. Shopping for one hour can make me feel completely knocked out for a long time afterwards. I just didn’t think about it, forgot to consider this fact, and spent quite some time in the supermarket. As a result I have now quarantined myself for a while until I have charged my batteries sufficient to feel that I can keep my head above water.

Last night we discovered that we live in a ghost house. I will write about that tomorrow.

4 kommentarer
    1. Ja, kjenner godt til den matvarehandelen, den er ikke noe gøy. Men oftest gjør jeg det selv, sånn at jeg får akkurat det jeg vil ha, og sånn at jeg slipper å bruke så mye energi på å forklare hva jeg vil ha 🙂 Men jeg foretrekker å ha med hjelp. Hjelp til å legge på båndet, til å putte i poser, og til å frakte til bilen og til slutt inn i huset 🙂
      Mye godt i kurven din ♥
      Jeg bor også i et spøkelseshus. Har en egen kategori i bloggen kom jeg på. Må kanskje skrive noe nytt der også snart 🙂
      Nyt lørdagskvelden etter beste evne ♥

      1. Artig med matvarehandel, men mindre artig etterpå… 😀 Mulig jeg har en veloppdragen samboer, for han handler akkurat det jeg vil ha, og litt til. Men vi varierer ikke så mye på det vi handler, så kanskje lettere da. Uansett veldig lurt med bærehjelp!
        Bor du også i et spøkelseshus! Wow, så spennende! Det vil jeg gjerne høre mer om! 🙂 😉
        Ha en fin lørdagskveld! 🙂

    2. Jeg skjønner at du ble sliten av det.

      Mye godt i kurven din ja 🙂

      Håper du får ladet batteriene dine 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Du skulle bare sett alt det gode som lå under alt det sunne… 😀 Takk, har ladet mange timer i sofaen i løpet av dagen, og blir nok her hele kvelden også 🙂 Håper du og kattene har en flott kveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg