Mentaltrening

En tykk konvolutt i postkassa inneholdt denne boka

På tampen av året i fjor tok Petter Bratli kontakt med meg. Vi kjenner ikke hverandre personlig, men har hatt sporadisk kontakt av ulike grunner. Vi hadde en interessant og hyggelig samtale, og i tillegg ville han gjerne sende meg ei bok helt gratis. Boka heter “Mentaltreningens grunnleggende enkelhet”, og det er Petter Bratli som er forfatter. 

Jeg har begynt å lese boka et par ganger, men har vanskelig for å konsentrere meg når jeg leser. “Leser” derfor normalt lydbøker via en lydbokapp i stedet. Men alle gode ting er tre, og når jeg denne gangen begynte å lese boka hans, leste jeg hele! 😀 Boka viste seg å være lettlest, lett fordøyelig og inneholdt jordnære, enkle og rasjonelle tips til hvordan vi kan bruke underbevisstheten vår til å få hva vi ønsker oss i hverdagen og i livet generelt.

Etter å ha lest boka, innser jeg at jeg burde å ha lest den mye tidligere. Har var det mye nyttig for å få bedre kontroll på tanker og følelser. Men kanskje er det sånn at ting kommer til oss akkurat når vi trenger det. Jeg ble mer motivert for å skrive den romanen jeg er i gang med av å lese boka til Petter, og tenkte at det garantert hadde vært nyttig med Petters verktøy for mentaltrening også da jeg var ung og deltok i turnkonkurranser og senere karatemesterskap. For ikke å snakke om da jeg strevde med å få lest nok til eksamener i studietida. Kanskje kunne jeg brukt bare en brøkdel av tiden jeg brukte på lesing om jeg hadde visst det jeg vet nå. 

Petter Bratlis lidenskap for pistolskyting er utgangspunktet for mange av eksemplene i boka. Jeg har alltid vært fasinert av skyting. Ikke våpen i seg selv, selv om det var morsomt den gangen mitt favorittsøskenbarn i Sverige tok meg med på skytetrening med svartkruttpistol og et par andre pistoler. Det luktet faktisk godt av kruttet han lagde selv! Jeg kunne blitt avhengig, haha. Det er imidlertid selve presisjonstreningen jeg synes er spennende. Å sikte og treffe blink! Men jeg kunne aldri skutt på dyr.

Det er nok de to siste punktene på lista jeg har mest behov for.

Boka var, som nevnt, både interessant og nyttig. Visste du forresten at underbevisstheten vår har Alzheimer? Og at vi ved å få mer oksygen inn i kroppen og systematisk øving kan nå våre mål? Og at fantasi ofte er viktigere enn kunnskap? Kjenner du til visualiseringens kraft, og at du ved å forandre innstillingen din kan forandre livet ditt? Og det viktigste: Straks du har avtalt lønnen, må du nøye deg med den!

Jeg har ikke noen avtale med han om å promotere boka hans, men om du tenker at denne boka kan være nyttig for deg, er jeg sikker på at Petter Bratli vil være behjelpelig. Du finner han bl.a. på Facebook. Han er en interessant skrue med mange interessante og fornuftige tanker, som sikkert mange kan ha utbytte av å få del i. 

Her er et innlegg jeg skrev om tankestyring i 2019 etter å ha hatt kontakt med Petter Bratli: Jeg ble med på et eksperiment/I joined an experiment. Petters  lidenskapelige interesse for pistolskyting har gitt han mange internasjonale medaljer. I tillegg har han vært trener for damelandslaget i pistolskyting. 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

10 kommentarer

Siste innlegg