Middagsporsjoner i fryseren

Han kunne laget middagsporsjoner og lagt i fryseren til meg før han dro. Det var samboeren min som foreslo at han kunne gjort det. Det var selvsagt bare tull, og det hadde han faktisk ikke fått lov til. Jeg klarer jo å lage meg mat selv! Er ikke totalt sengeliggende!

Men disse dagene hvor formen har vært ekstra dårlig, og kokken min ikke har vært hjemme, har jeg tenkt på at det faktisk kunne vært godt å funnet en av Bjørns gode middager ferdiglaget i fryseren. Det er litt komisk at jeg tenker det, for jeg har ofte tenkt at kjerringer som lager middager og putter i fryseren til mannen sin mens de selv er borte, syr puter under armene på mennene, skjemmer dem bort. De har det sikkert veldig godt. 😀

Middagstallerkenen på bildet over er min egen kreasjon. Det er godt krydret og godt stekt kylling med stekte grønnsaker. Enkelt og godt. Siden jeg laget det samme to dager på rad, slapp jeg å tenke så mye. Den tredje dagen orket jeg ikke å kokke. Siden kokken kommer hjem igjen i dag, kan jeg nok forvente meg skikkelig middag igjen, bortskjemt som jeg er. 😀 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link

16 kommentarer
      1. Det ble faktisk veldig godt, og ingen så hvor mye salt og krydder jeg pøste på 😀 Nyter og lader. Håper du også gjør det 🥰

    1. Jeg syns det er greit å være bortskjemt til en viss grad. At du kunne funnet middagsporsjoner i frysa når du er i skikkelig dårlig form og alene, DET hadde vært perfekt og du hadde fortjent det. Du er heldig som har en mann som tilbyr det og du er snill som faktisk sier nei og ikke bare tar det for gitt om du skjønner. Respekt 🥰

      Ps: “Neste gang smiler du søtt og sier JA takk”

      1. Tusen takk, gode du 🥰 Jeg liker jo å klare meg selv, gjøre ting selv, men noen ganger er det deilig å bli litt bortskjemt, ja. Tar det aldeles ikke for gitt, men er veldig takknemlig når jeg kjenner at energilagrene er tomme. Han hadde jo handlet og fylt opp kjøleskapet til meg før han dro 😉 så litt kokking klarte jeg. En klok mann sa en gang at jeg aldri skal takke nei om noen vil gi meg noe, men det er litt vanskelig… 🙂

    2. Innimellom er det veldig godt å ha noe ferdiglaget i fryseren, uansett hvem som har lager den.😂
      Godt mannen kommer hjem og lager noe godt til deg. Kos dere!🤗🐥🐣

      1. Ja, er jo godt de gangene man ikke har lyst eller ikke orker å lage mat. 😀 Det ble hjemmelagede burgers i går, med salat og stæsj. Nammis. 🤗

    3. Det er nok hyggelig for Bjørn å få lov til å skjemme deg bort også☺️ Fint å kunne gjøre noe for hverandre❤️

      1. Ja, det er nok ganske lurt. Kanskje putte noen middagsrester i fryseren i stedet for kjøleskapet, hvor det ikke alltid blir spist. Jeg gjorde det mye før, men har liksom glemt å gjøre det de siste årene… 😀 Returklem 😉

      1. Han gjør det stadig vekk, så noen ganger må jeg være “streng” og gi han “fri. Men er sabla godt å bli bortskjemt også 😉

    4. Og den porsjonen så veldig fristende ut 😀
      Av og til er det greit å ha noen porsjoner i frysen hvor man bare kan varme opp 🙂

      1. Takk, artig at du synes det. Smakte godt, shø 😉 Det er veldig god plass i fryseren vår, så det er nok potensiale for å fylle opp med middagsporsjoner der, ja 😀

    5. Jeg tenker at ferdige porsjoner i frysa måtte vært genialt – og du fortjener da virkelig å kunne få ha det litt lettvint når kroppen streiker så mye ellers 🥰
      Har kommet litt i bakleksa igjen med å lese blogger, men når har jeg fått lest meg opp hos deg – med de fantastiske ripstrærne (så genialt) og den flotte voksiposen din. Godt at du får mulighet til å lade batteriene etter litt for mye styr ❤

      1. Tusen takk for gode tanker. Kokken min skjemmer meg bort så mye ellers, så synes han fortjener litt “fri” også 😉 Koselig at du har vært innom flere innlegg og får med deg litt av livets gang her på Ranheim 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg