Mitt lille paradis

Mitt lille paradis

Dette er mitt lille paradis på jord, hvor jeg har det ekstra godt. I denne leiligheten på solkysten av Spania finner jeg ro og glede. Jeg er så utrolig heldig som kan dra til dette stedet. Det er hverken glamorøst eller luksuriøst, men det er mitt lille paradis og akkurat passe stort. Jeg kjenner på takknemlighet hver gang jeg kommer hit. Verandaen er mitt favorittsted. Der kan jeg sitte og se utover havet, nabolaget, folk som går og kjører forbi, fuglene som mellomlander på taket, få med meg soloppganger, nyte solas varme og energi, solnedganger… Vel, det med soloppganger var litt oppskrytt, for det er sjelden jeg er oppe så tidlig. 

Til vanlig er jeg hjemme når jeg er i Trondheim. De siste årene har jeg også bygd et lite hjem i Spania. Som et lite rede. Det er en leilighet i god avstand fra byliv, med en passe stor veranda. Der er det plass til et bord og fire stoler, eventuelt et par solsenger i stedet.

Det er koselig å ha besøk av familie og venner her, skikkelig kvalitetstid. 💛 Jeg trives også veldig godt helt alene. Tror rett og slett ikke jeg har evnen til å kjede meg. 😊

 

Strikking etter solnedgang

Mitt lille paradis i Spania gjør godt for meg av helsemessige årsaker også. Jeg har som regel mer overskudd til å være aktiv og gjøre mer når jeg er her. Denne sommeren har vært et unntak. Kanskje var jeg i utgangspunktet dårligere, muligens har hetebølgen virket inn. Uansett er det da bedre å være her når jeg er dårligere, med mulighetene det spanske klimaet gir.

Jeg håper at jeg en vakker dag skal klare å betale ut lånet, sånn at dette stedet blir helt mitt, at det ikke er banken som eier det. Etter at euroen har styrket seg i forhold til den norske krona, har på en måte alt det jeg har betalt ned på lånet vært forgjeves, siden jeg i norske kroner skylder like mye som da jeg tok opp lånet. 

Tidligere leide jeg ut leiligheten, til venner og bekjente, for å forsvare det økonomisk. Men det ble for mye styr, for mye arbeid. Dessuten gikk mye av inntektene til skatter og noe til advokater som skulle føre regnskap. Vinninga gikk opp i spinninga. Men det er selvsagt ikke gratis å ha leiligheten, og det betyr at jeg må forsake mye annet. 

I går kveld. Månen tar over for sola

Har du også et sted som du er spesielt glad i? Ei hytte eller et annet sted du kan dra til, trekke deg tilbake til, kose deg og ha ekstra god tid for deg selv? Kanskje har du det aller best når du er hjemme?

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

20 kommentarer
    1. Jeg skjønner godt at dette er ferieparadiset ditt ja 😍 Må være utrolig godt for helsa di å komme dit for å få varme på kroppen din 😍

      Kan jo være hetebølgen har påvirket, for så varmt er jo ikke godt for helsen for noen verken syke eller friske.

      Selv har jeg jo hytta vår på Agdeneset på Værnes. Det er mitt fristed hvor jeg drar når jeg vil koble av. Været kan være temmelig hardt der med regn og vind, men der gjør det ikke noe, for der er været fasinerende med hvordan det skifter fort.

      På hytta får jeg fred og ro, og jeg henter fram min kreativitet, og gleden av å skrive 😊

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, det gjør absolutt godt for helsa mi 😍 Bare det å ha alt jeg trenger her, ikke trenger å dra med meg en stor koffert, gjør at jeg unngår mye av utmattelsen på reisene. Færre bekkenplager blir det også, siden jeg ikke trenger å bære tungt. Jeg har jo sett mange bilder fra hytta di her i bloggen, og jeg kan tenke meg at det er et kjærkomment sted å komme til! 😍 God lørdag til deg også! 😊

    2. Så utrolig fint innlegg – Veldig glad på dine vegne! 🙂 Mitt fristed er “rommet mitt”. Det laget jeg meg etter å ha vært på kurset jeg har fortalt om.

      1. Takk for det, og tusen takk! 😊 Høres herlig ut med et eget “rom” for seg selv. Kanskje kommer det noe om det i bloggen din etter hvert?

    3. Kjente på meg hvor godt det er og ha en slik leilighet. Men så klart er den norske krona kombinert med lån ikke så gunstig, får håpe det snur. Og så har vi renta. Men når slikt veies opp av større glede, er det verdt det. Jeg har setra mi, nå er det en stund siden jeg har brukt den ordentlig fordi hverdagens gjøremål og energi ikke gir så mye plass. Men det blir. Klem <3

      1. Det er virkelig godt. Jeg hadde omtrent sluttet å dra på ferieturer. Ble alltid ekstra utmattet, fikk mer smerter, osv. på turer. Det er noe helt annet med sitt eget sted. Jeg tar direktefly fra Trondheim til Malaga og derfra er det bare et kvarter med drosje til leiligheten. I leiligheten har jeg alt jeg trenger. Har bare med en liten kabinkoffert. 😊 Jepp, gleden er absolutt større! Høres veldig koselig ut med sin egen seter. Der ligger det sikkert mye historie i veggene fra dine forfedres tid. 😍

    4. Det høres helt fantastisk ut med en leilighet i Spania og varmen, selv for meg som ikke er så glad i sterk varme. Tenker det er helt greit å forsake andre ting, for å ha råd til et sånt fint sted. Kos deg på verandaen med strikketøy og den flotte utsikten. Masse klemmer 🤗

      1. Ja, det er fantabulastisk! 😊 Jeg kan velge om jeg vil ha varme eller ikke. Som regel velger jeg varmen på dagtid, men på kvelden/natta bruker jeg air condition på varme sommerdager. Det er absolutt greit å forsake mye annet og til gjengjeld få ha dette lille paradiset 😍 Tusen takk, og varm returklem til deg 🤗

    5. Det ser jo SÅ deilig ut! Og derfra har du full oversikt over hva som enn måtte røre seg.

      Trondheim er en herlig by! Har vært der noen ganger.

      Sjøl fikser jeg ikke at/når temperaturen er over 20 grader, og vind er enda verre…

      Ha nå en fortsatt fin juli-lørdag ^^

      1. Det ER virkelig deilig! 🤗 Og jeg vet at jeg er veldig heldig. Det er mange som sier at de ikke tåler temperaturer over 20 så godt. For min del går det greit, bare jeg kan ha hodet i skyggen. Men vind er jeg mer sensitiv for, blir fort utmattet av det. Går inn hvis vinden blir for sterk. Tusen takk, og fin lørdag til deg sendes inkludert spanske vibber. 😊

      1. Jeg føler meg veldig heldig! 😀 Ja, denne verandaen er verdt sin vekt i gull. Når jeg trekker for markiser over og langs sidene, er jeg helt for meg selv. 😊 Drømmer kan bli til virkelighet, og med alle de reklameinntektene du har, skulle jeg tro det snart er mulig! 😉

      1. Bobilen høres ut som en veldig koselig hule, som til og med kan flyttes, sånn at utsikten og mulighetene blir ulike fra dag til dag. 😉

    6. Fantastisk å ha et slikt sted! Mitt paradis er her i Engelsviken hvor jeg kjøpte en lettstelt ny leilighet på bakkeplan et steinkast fra havet og stiene som gjør meg så godt. Jeg skulle endelig få fritt eget fristed som helårsbolig – aldri mer helger i bag’en etter 10 år på farten på sjøen eller hytta med eks mann. Dessverre så ble jo denne husdrømmen et mareritt fir meg med håndverkerfeil, usikkerhet, dårlig styrehåndertring mm. Ble stående med alt alene og etter 200 000,- i utredninger og utbedringer og ennå mer usikkerhet i vente, måtte jeg sette en strek. I fjor var jeg ikke på bena og måtte ha venner til å ta vare på meg i perioder så jeg fikk i meg nok næring bl.a og avlastning med Baltazar. 1 år med nitidog jobb for å lukke alt og dokumetere hver minste detalj og salg er nå over. Jeg forstår ikke selv at jeg står på bena.

      Etterhvert håper jeg å finne det jeg trenger også. Helst som helårsbolig så jeg kan ta en langweekend i storby i ny og ne når formen er i et bedre hjørne.

      Unner det alt godt der nede i Malaga. Forstår det veldig godt! Den stolen hadde jeg lett sittet og koper i også! 😊 har forresten selv blitt dårlig med varmen de siste årene. Dessverre.

      Kos deg Max!

      1. Veldig trasig at det som skulle bli en oppfyllelse av drømmer og gi flere muligheter, skulle ende slik. Det må ha vært forferdelig energikrevende fysisk og tappende mentalt å stå i dette. Fint å høre at salget er i orden nå. Jeg håper virkelig at du får det fint der du er nå, enten det blir midlertidig eller du finner et nytt sted å bygge rede på! 😊 Tusen takk, Monica, og jeg kan faktisk se for meg deg i den stolen i en avslappet stilling med en hatt på snei 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg