Nå er jeg helt tom

Bjørn og jeg i Torremolinos

Jeg har skrevet om energiverdiene mine tidligere. Ut fra målinger på smartklokka mi følger jeg med på hvor høyt Body Battery ligger på når jeg våkner og legger meg, og i tillegg sjekker jeg innom noen ganger i løpet av dagen for å se hvordan jeg ligger an. Da jeg våknet litt før ti i dag tidlig, lå Body Battery på bare 5 av 100). Dette er det laveste man kan ligge på. Det betyr også at kroppen min ikke har klart å lade i det hele tatt i natt og at jeg er helt tom, altså starter dagen med null energi. 

Så ille har det aldri vært før. At Body Battery lå på 5 da jeg la meg, er ikke uvanlig, men jeg pleier å ligge på verdier over 20 når jeg våkner. Det laveste jeg har vært på i Body Battery ved oppvåkning tidligere er 18. Det var etter en aktiv dag med mye gåing i Milano dagen før.

Jeg visste at verdiene ville være lave i dag, og innstilt på en ikke-gjøre-noe-dag. Jeg hadde nemlig en i overkant aktiv dag i går. Bjørn og jeg dro på marked på formiddagen, hvor vi trasket rundt en times tid. På ettermiddagen hadde jeg en lang telefonsamtale på Støttetelefonen til ME-foreningen, som endte med en dupp. Og på kvelden var vi ute og spiste med venner. Skal skrive mer om dette senere. 

Det er i skrivende stund tre timer siden jeg våknet, og jeg har bare hvilt. Nå har Body Battery steget til 7, så da er det håp. Jeg får bare fortsette å holde hvilelørdagen, så kryper det nok sakte oppover til bedre dager igjen. 😊

Ønsker deg en fin dag, og sender gode vibber fra Spania! 😊

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

27 kommentarer
      1. Det er det 🤗 Nå har jeg prøvd å hvile i sola ute en liten time, men BB er fortsatt bare på 7. Sola er kanskje ikke energigivende når det blir så varmt. 🌞

    1. Huff, det var ikke bra. Da må det hviles 😳
      Så lavt har jeg ikke hatt det på morran, men nesten hver kveld.
      I natt har jeg nesten vært i dvale…bb over 80 😲 Men det detter fort når jeg står opp 😉
      Lad batteriene. Klem ❤️

      1. Ser ikke ut som at å ligge i sola gir lading på BB. Etter nærmere tre timers hvile i sola hadde jeg ingen effekt, hverken opp eller ned. Kanskje en kjølende dusj gir påfyll… Ja. Jeg merker også at BB “daler” raskere når man har mer fra starten på dagen.

        1. Å ligge i sola, er stress for meg. En gang har jeg ladet på terrassen, forrige lørdag. Jeg lå i skyggen, det var ikke kaldt, ikke varmt, helt passe. Da fikk jeg plutselig blått.
          Jeg kan lade litt når jeg ser tv på kveldstid, men da må kroppen og hodet være veldig avslappet. 😉

          1. Hurra, nå fikk jeg blått! Tok en avkjølende dusj, og gikk rett og la meg på senga på AC-avkjølt rom. Etter 10-15 minutter hadde jeg ladet 3 poeng. Nå er jeg oppe i 10 på BB 🤗

              1. Så dumt at du ikke har fått effekt. Det kan virke bedre om man legger seg rett etter dusj uten å gjøre noe, bare la kroppen hvile en god stund etterpå mens man er lett avkjølt.

                1. Ja, gjør det, men tror det har vært for mye stress og et eller annet i kroppen en stund som gjør at jeg ikke lader på dagtid. Kan ligge og kjenne meg så avslappet at jeg sovner, allikevel er det Orange stress 🙂

                  1. Skjønner. Ikke alltid vi skjønner hva som “stresser” heller. De to rødvinsglassene mine i går, hjalp nok på for å lage mer stress i kroppen min!

      1. Ja, bildet ble tatt i et herlig øyeblikk! Tusen takk! 😀 Vi må skynde oss å ha det artig mens vi kan, og så får jeg være fornuftig å lade før det blir alt for ille stelt med dette kroppsmaskineriet… 💕

    2. Ser du har kommentert på mitt innlegg om positivitet, og da får du jo noe tilbake 🙂 Synes bloggen din er fin å følge. Og du har et positivt syn på livet og deler også av dine utfordringer i forhold til ME blant annet. Det er fint for å opplyse oss lesere om hva ME dreier seg om. Veldig bra! Synes også du er flink til å legge igjen hyggelige kommentarer til dine medbloggere, inkludert meg. Og skulle du få en kommentar fra noen som ikke er like fin, så svarer du høflig og modent tilbake.

      1. Åh, nå ble jeg gledelig overrasket, både for den fine, snille tilbakemeldingen din, og for den hyggelige beskrivelsen av meg! 🥰 Du er jo selv et spesielt fint menneske som tenker positivt og er flink til å se muligheter for å gjøre noe godt for dine medmennesker. Jeg setter stor pris på deg! 💕

    3. Når kroppen ikke lader, det kjenner jeg til. Men det hørtes veldig lavt ut. Du blir ikke stresset av den klokken når den viser så lave verdier? Masse god bedring klem 💕

      1. Ja, det var ekstremt lavt, og det føltes ikke så ille ut i går. I dag er formen mye verre, til tross for bedre på Body Battery. Jeg får som regel en forsinket nedgang i formen etter aktivitet. Neida, blir ikke stresset av klokka, men jeg hører mange andre blir det. 🙂 Takk-takk! Fin dag ønskes deg! 💕

    4. Håper virkelig at energi nivået stiger utover dagen. Lurer på en ting, vil stress over at nivået er så lavt påvirke hvor fort det øker igjen? Ønsker deg en fortsatt god søndag, klems 🤗

      1. Energinivået har steget på klokka. Jeg fikk den første stigningen etter kalddusj i går. Er bedre måling i dag, mens formen er verre. Men det går seg til! Aner ikke om stress over at nivået er så lavt vil påvirke hvor fort det øker igjen, men det er slettes ikke umulig, siden indre stress påvirker. Det er sikkert personavhengig. God søndag til deg! 💕

    5. Nice pic of you and Bjorn looking relaxed. 😊 Hope your energy returns soon, hopefully sunny days will help you recharge quicker 🤗

      1. Thanks, Mary 😊 My energy reappeared and then it left again. At least the sunny days adds a lot to my “having fun account”! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg