Nå kommer jeg, Oslo!

På Ranheim Stasjon

Juhu, nå kommer jeg, Oslo! Med en liten koffert trygt plassert i hylla over meg og litt håndbagasje i gulvet med det jeg trenger underveis. Jeg bor rett ved Ranheim Stasjon, og fra stuevinduet både ser og hører jeg togene som flere ganger daglig svusjer forbi. I dag er det min tur til å svusje strake vegen til hovedstaden. Det er mange år siden jeg tok tog over lengre avstander, og nå føler jeg meg skikkelig miljøvennlig. I tillegg er det jo direkte behagelig å ta tog. Ikke noe stress med pakking ut fra hva som er tillatt og ikke, ingen innsjekking og security-kø. Smooth! 

Ved Ranheim Stasjon

Jeg har lastet ned ei lydbok, som jeg sitter og hører på. Da går tida fort, og i tillegg er jeg “utilgjengelig” for medpassasjerer når jeg bruker headset. Skjermer meg. Liker jo veldig godt å skravle og bli kjent med nye mennesker, men samtidig tapper det meg for energi. Nå vil jeg ha mer å gå på når jeg kommer frem.

Det er mye fint å se på utenfor togvinduet. Skog og fjell, elver og sjø, fosser og stryk, gårder og byer, og blå himmel. Legger ved noen bilder under. 

Dovrefjell
Dovrefjell
Gudbrandsdalen
Ottaelva

Men turen fra Trondheim til Oslo er sannelig lang. Nå gleder jeg meg til å komme frem, og til å teste den nye sofaen hjemme hos dattera mi og kjæresten på Grünerløkka. Det blir trivsel! ❤️

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

8 kommentarer
      1. Tusen takk. Ja, er vel fremme, og har fått servert middag og hvilt litt 😀 Fint å se at du fortsatt troner på førsteplass på Topplisten! 🥰

    1. Åååå, kommer du hit til Oslo denne helgen. Blir du lengre? Ledig for en kaffe søndag kanskje? 🙂 Jeg har ikke fått med meg dette.

      1. Jeg har ikke “briefet” om det før i går og i dag 😉 Besøket er mest for å besøke dattera, i tillegg til et lite business-oppdrag 😀 Drar søndag klokka to, så kan jo hende vi rekker en kjapp kaffe/te før det 🥰

      1. Turen gikk supert, takk, og formålet med turen er å ha det koselig å trivelig, ja 😀 Koselig å høre at du skal en tur til Trøndelag! 🥰

      1. Det var så mye fint å se på at jeg måtte lukke øynene og ta pauser innimellom. – Overload av inntrykk! 😀 Tusen takk 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg