Naboen har gjenoppstått

En kaktus med tre gule overraskelser


Naboen har gjenoppstått. Min nærmeste nabo her i Spania døde brått for et år siden. Siden han gikk bort, har det ikke gått så bra med kaktusene utenfor inngangen hans. Selv kaktuser må ha vann av og til. Om ikke vil de skrumpe inn og dø. Nå har en av kaktusene hans gjenoppstått, og den er så fin som den aldri har vært før.

Naboen selv har ikke gjenoppstått, men kanskje er han innom for å si takk for sist med disse flotte, gule blomstene? Mora mi ga kaktusene førstehjelp da hun var her i mai. Jeg kom på at kanskje jeg også skulle gi dem en skvett vann. De var jo ikke helt døde, i alle fall ikke alle. Jeg kunne vel gi dem en ekstra sjanse. Da jeg to dager senere skulle ut med søppel og stod og ventet på heisen, oppdaget jeg disse gulingene du ser på bildene.

 

Gule kaktusblomster

 

Disse kaktusene er det ikke mye håp for

 

Jeg lot de gule kakusblomstene få litt sollys

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

16 kommentarer
    1. It looks lovely now with the yellow flower, of course it was your Mother’s green fingers that saved the day 😄 and her TLC 🤗 you will now have to keep up the good work and bring them all back to life 😅

      1. Haha, yes, at least I will have to care for them as long as the yellow flowers are so beautiful! 🤗 I don’t have green fingers like my mum, though, but I will do my best 😄

      1. Ja, disse var helt spesielle. Jeg har i alle fall aldri sett tilsvarende. Det er en stor kaktuspark i nabolaget. Vurderer en tur dit 🤗 Naboens har fått vann igjen i dag, og jeg forventer selvsagt nye under 😀 Tusen takk 🤩

      1. Ingen som “bor” der siden den danske naboen døde, men vet at dattera har arvet. Blir spennende å se om de kommer hit, eller om leiligheten skal selges. Ja, gøy og overraskende 😊

    2. Litt vann og kjærlighet kan ofte vekke en kaktus i dvale. Tror aldri jeg har sett ekte blomster på en kaktus før, bare disse uekte som hagesentrene stikker inn før de sendes ut til butikkene. Utrolig vakre og store blomster 💛

      1. Jeg kan ikke noe om kaktuser, men det er tydelig at de kan ligge i dvale og så overraske, ja 😀 Setter de på uekte blomster i hagesentre? Fy, for noe juks! Ja, disse var spesielt vakre. Jeg hadde lyst til å kjenne på, for de så veldig fløyelsmyke ut. Men kanskje hadde de usynlige skyts, så jeg tok ikke sjansen 😂

        1. Ja noen hagesenter gjør det, noe jeg oppdaget for noen år siden. De fine blomstene jeg var så stolt av, viste seg å være papir. Å det er juks bare for å få solgt 😡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg