Når livet handler om blogg

23. november 2019 var bloggen ett år!

Da jeg fikk idéen om å starte en blogg, hadde jeg ingen aning om at livet handler om blogg. Vel, livet handler jo ikke utelukkende om blogg og blogging, men bloggen har etter hvert fått stor betydning i livet mitt. Mye mer enn jeg hadde ant at den ville gjøre. Jeg liker å skrive og jeg liker å kommunisere med folk. Gjennom bloggen får jeg “tilfredsstilt” begge disse behovene. I tillegg liker jeg å fotografere, og en blogg må selvsagt utsmykkes med bilder. Når livet ikke går som man hadde tenkt, hender det at man må svinge inn på nye veier og stier. Kanskje finne seg en ny hobby, eller rett og slett finne opp kruttet på nytt. For meg ble bloggen resultatet.

Først og fremst er bloggen som en forlengelse av meg fordi jeg liker å skrive og formidle. Jeg er veldig glad i folk og er på topp når jeg får være sammen med “mine” mennesker, men også i samspill med folk generelt. Jeg liker dessuten å møte og bli kjent med nye mennesker, og noen blir med på veien videre. I bloggosfæren har jeg blitt kjent med utrolig mange fantastiske mennesker. Noen av disse har jeg møtt irl, og det mest fantastiske var bloggtreffet i Trondheim by for et halvt år siden!


Jeg har et stort nettverk i den virkelige verden i tillegg, også utenfor Norges grenser. Jeg har invitasjoner til alle verdenshjørner, men helseutfordringer har gjort slike reiser mer eller mindre umulig. For noen år siden hadde jeg en sprø idé om at et TV-selskap skulle sponse meg, dra meg med verden rundt for å lage reisereportasjer om livet som kronisk syk. Og at jeg på min side kunne skrive blogginnlegg om reisene. Haha, det kunne blitt interessant! 😀

Jeg startet å blogge på blogg.no. Etter noen få uker ble det endringer og ombygging på bloggplattformen, og jeg valgte å flytte ut. Jeg opprettet da mitt eget domene og blogget der i to-tre år. Jeg opplevde imidlertid at det ble ensomt, jeg savnet fellesskapet med andre bloggere, og spurte om å få flytte tilbake til blogg.no. Det ordnet seg raskt, og jeg fikk også med meg alle blogginnleggene fra eget domene over på flyttelasset. 

Her er det aller første blogginnlegget jeg skrev: Åpenbaringen Det er snart fem år siden! Det var forresten med bloggen at jeg “kom ut av skapet” med min ME-sykdom. ME har også vært som en rød tråd gjennom bloggskrivingen min. Her deler jeg tanker og erfaringer, smått og stort. Håpet og intensjonen er at dere som er innom og leser skal få et innblikk i hvordan det kan være å leve med ME, på gode og dårlige dager. Noen ganger blir jeg lei av alt som har med ME å gjøre og skriver om helt andre ting, og litt lei av meg selv også, men jeg kommer alltid tilbake til dette livet som jeg lever.

På bildet over feiret jeg at bloggen var ett år. Det er snart fire år siden. 🙂

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

20 kommentarer
    1. Om ikke livet kun dreier seg om blogg er det blitt en viktig del også for meg.
      Jeg begynte å blogge daglig da jeg møtte veggen første gangen. Det å komme meg opp og knotte ned noe mer eller mindre meningsfullt ble liksom det som drev meg opp. Et lite halmstrå av noe jeg “måtte gjøre” når jeg ikke orket noe.

      1. Bloggen kan faktisk være noe å “stå opp til”, noe som driver en… Som en motivasjon. For min del ville mange dager blitt tomme eller meningsløse om jeg ikke skulle plukket frem en intensjon, og kreativitet til å skrive. Kjenner godt igjen det du beskriver. 🙂

    2. Å skrive blogg er både kjekt og slitsomt alt etter som. Men det er jo viktig å gjøre noe meningsfullt, og noe man liker. Og helt sant, det er SÅ mange fantastiske mennesker både på blogg og ellers i verden. Jeg er veldig takknemlig for jeg har et stort nettverk og mange veldig gode venner. Det gjør livet trygt og godt, og masse glede.

      1. Ja, det kan jo til tider være krevende å holde koken på blogg. 😉 Det er viktig å legge inn pauser, her også, og der har jeg forbedringspotensiala, hehe 😀 Når man både liker å blogge og det er meningsfullt, da gir det selvsagt mye glede. 😉

    3. Å ha en blogg betyr å tenke blogg og bilder og temaer….. ofte….! Og det er koselig, syns jeg! En styrer det jo litt sjøl, men jeg tenker MYE på det altså! Jeg har fått mange nye venner – både dem jeg har truffet, og dere andre! Glad du blogger! Klem <3

      1. Absolutt! Å være blogger kan bli en livsstil. Vi merket det på bloggtreffet, hvor likt vi tenkte når vi beveget oss rundt i Trondheim 😀 Jeg setter veldig pris på bloggvennskapet med deg også! Kanskje møtes vi over en kaffe/te en vakker dag! Bloggklem 😍

    4. Jeg er også veldig glad i bloggen min. Selv om det ikke blir SÅ mye blogging som før, så kommer jeg neppe til å slutte noen gang med det første. Jeg liker for godt det å ha et sted å få være kreativ innimellom. Et sted å treffe DERE. Jeg, som du, ante ikke at jeg skulle treffe så mange fine folk som jeg liker på utsiden også. Det ble en bonus midt i det hele. 🙂 For meg er blogg et sted jeg blir SNILL, og morsom, den drar fram noe i meg som jeg ikke er sikker på om jeg hadde tatt fram (så ofte i alle fall) om jeg IKKE hadde blogg. Klem <3

      1. Jeg merker veldig godt at bloggen din er “litt deg” 😉 Og noen ganger enda mer av deg, fordi du tillater deg selv å være kreativ i bloggen og kanskje utvikler mer av Frodith i deg enn om du ikke hadde funnet henne 😉 Jeg føler meg heldig som har møtt deg hele to ganger, for nå er du enda mer enn Frodith for meg. Bloggklem😍

    5. For meg er bloggen først og fremst et talerør til ‘verden’. Jeg har bestandig hatt et godt over gjennomsnittet behov for å bli ‘hørt’, for å si det sånn, og uten noen realitydeltagelse eller annen kjendisstatus å slå i bordet med, sto blogg igjen som den mest reelle muligheten. Etter som årene har gått, har den imidlertid blitt betraktelig utvidet i omfang, så den har også blitt et utløp for kreativitet, en kilde til nye bekjentskap og i det hele tatt 🙂

      1. Etter min mening er du bloggdronninga over alle bloggdronninger, Gry! 😊 Jeg synes du gjor en god jobb som “talerør til verden”, da det alltid er mye interessant og samfunnsrelevant å lese hos deg. Noen furry firbente samt her-og-nå-bilder skaper likevekt og krydder til de ellers så slagkraftige og opplysende innleggene dine! 😀

    6. Koselig å blogge, og da har jeg kjent deg nesten like lenge som du har skrevet blogg da 😉

      Blogger ikke like intenst jeg nå, men synes det er koselig å holde litt kontakt med dere her inne. Litt til og fra, men naturlig det også.

      Koselig å lese bloggen din 🙂 God søndag! Klem <3

      1. Ja, vi har vært medbloggere omtrent siden jeg startet, og du var den første medbloggeren jeg møtte! Gjett om jeg var spent på hvordan en annen blogger kunne være… Og så var du akkurat like herlig og jordnær som hvilket som helst annet menneske! 😀 Det er helt greit å være av og på, og jeg funderer på om jeg skal følge ditt ekseempel etter hvert. 😉 God søndag til deg også! Bloggklem 😍

    7. Etter hvert som jeg ble modigere og turte å by litt mer på meg selv, kom kommentarene og jeg begynte å lese flere og flere blogger. Nå føles det som om du og resten av gjengen i blogg nabolaget er venner. For bare et år tilbake hadde jeg egentlig bare 1 venninne på utsiden av blogg universet, Bestisen, men siden i august i fjor har det vokst og jeg har fått mange nye venner som jeg setter veldig stor pris på ❤️ Det har vært og er veldig hyggelig å bli kjent med deg 🥰 Min blogg begynner å få noen år på baken, og kan feire 15 år i mars 2024. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Wow, snart 15 år som blogger?! Muligens en feiring! 🙂 Kanskje jeg får invitasjon, hihi 🤗 Jeg har blitt mer og mer kjent med deg og bloggen din, og det er så fint! Selv om vi aldri har møttes irl, føler jeg at jeg kjenner deg ganske godt. ❤️ Jeg merker også at jeg har blitt “modigere” når jeg skriver, er ikke så redd for å by på meg selv, og det fører jo også til at andre gir mer av seg selv. Fin søndag til deg også! Bloggklem 😍

    8. Synes det er kjempekoselig å ha blogg. En plattform hvor jeg kan få dele fra min hverdag i ord, videoer og bilder 😊Ikke minst så henger jeg masse inspirasjon fra dere som er mine bloggvenner 😊

      Synes blogg er mye koseligere nå enn hva det var da jeg begynte å blogge i rundt 2006/2007. Blogget da her inne frem til 2010, men gikk en periode over til blogspot og mitt eget bloggdomene før jeg flyttet tilbake inn hit igjen.

      Er kjempeglad for at jeg fikk lov til å møte flere av dere bloggvennene mine, og jeg setter kjempestor pris på dere alle sammen 😍

      Ønsker deg en superfin søndagskveld ❤️😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Visste ikke at du også har flyttet litt rundt omkring. Så fint å høre at du synes blogg har blitt koseligere nå. Du har kanskje funnet noen medbloggere du trives å kommunisere med, samt din plass i blogguniverset! 😊 Setter stor pris på deg også, Toril! ❤️ Ha en super søndagskveld! Bloggklem 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg