Nissesteik i ovnen

Det var sannlig bra at jeg ikke var i form til å dra på juleavslutning på Trondheim voksenopplæringssenter i dag! Da hadde jeg kommet hjem til svidde nisser, og i verste fall ei røyklagt leilighet!

Rampenissene hadde puttet noen av nissevennene sine inn i steikovnen på langtidssteiking. Jeg var på badet og holdt på med noe da jeg med ett syntes det luktet ganske merkelig. Så jeg gikk etter nesa, og travet inn på kjøkkenet for å spore opp hvor lukta kom fra. Synderne, nærmere bestemt rampenissene, hang på komfyrdøra, og ovnen var påslått. Da jeg kom nærmere, så jeg at det var noe inni komfyren også, noe som lignet besynderlig på nisser… Idet jeg senket komfyrdøra, kom varmen mot meg, samt en lett os med lukt av noe jeg aldri hadde kjent før… Jeg aner ikke hvor lenge ei nissesteik kan stå i ovnen før den endrer farge. Til alt hell var de satt på langtidssteiking, og dermed på forholdsvis lav temperatur.

Nissene, som var begynt å bli temmelig overopphetet, var sannsynligvis glade for at jeg kom dem til unnsetning. Rampenissene selv syntes nok det bare var godt å få varmet de små rumpene sine, og så ganske så fornøyde ut med dagens “bragd”.

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på 
Instagram (story)

 

 

 

10 kommentarer
    1. Huff!😨
      Håper du har rikelig med snø du kunne kaste nissene i.❄️🎅🏻
      De trengte vel å kjøles ned etter å ha berget seg fra å bli stekt.🥶

      1. Åh, det tenkte jeg ikke på… De hadde nok blitt mye raskere avkjølt med et snøbad på terrassen, ja! 😀 Jeg tror forresten de vokter seg vel for å bli lurt inn i komfyren flere ganger etter denne varmebehandlingen! 🥶

      1. Gått i hi allerede, ja. Men de har vel herjet på ganske godt en stund. Vi får se om du klarer å vekke dem til lunsj i morgen 😉

      1. Hihi, ja, jeg tror sannelig jeg skal melde dem inn til BUP for en grundig utredning! Kanskje viser det seg at de har ADHD 😂 Ups, du har visst én dag mindre igjen til jul enn du trodde… God onsdag til deg! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg