Ny trend med marked

Theas butikk på markedet

I Heimdalsområdet rett sør for Trondheim, hvor jeg bodde tidligere, har det blitt en ny trend med marked. Damer og menn, unge og gamle har markedsboder fulle av spennende ting. Utstillerne/selgerne har brukte klær og sko, ting og tang, og bær og frukt til salgs. Min yngste datter var en av de som i går hadde sin lille “butikk” på den store parkeringsplassen, som normalt forbeholdes Bunnpris sine kunder. Selvsagt måtte jeg da dit en tur for se om hun hadde noe interessant å selge.

Joda, der var det mye fine klær! Noe kjente jeg igjen fra tidligere tider. Hun hadde hengt opp alt på kleshengere, ryddig og pent, og i tillegg solgte hun bl.a. saft av blåbær og sitron. Blåbærene hadde hun plukket selv i Bymarka, og disse var skviset godt sammen med sitron i dag tidlig. Nydelig godt, og supersunt! 🙂

Det er to menn på Heimdal som er drivkraften bak dette markedet. De har en avtale med Bunnpris, og alle som vil ha sin egen markedsbod betaler 50 kroner for å stille ut stort og smått for salg. Muligens et eksempel til etterfølgelse? Kanskje noen flere blir inspirert? 

Planen deres er å ha marked på denne parkeringsplassen annenhver søndag. Ellers tar de forbehold om godt vær. Jeg håper de klarer å fortsette med slike markedsdager. Det er hyggelig å møte naboer og andre Heimdalinger, som en bonus til at man finner noe fint og praktisk å ta med hjem for en billig penge. Jeg tenker at dette må være et supert tilskudd til nærmiljøet.

Det har også blitt trendy med markeder generelt, har jeg inntrykk av, og mange flere kjøper nå klær på bruktbutikker og markeder. Det er supert med gjenbruk og miljøbevissthet. I tillegg finner man ofte noe fint. Jeg kjøpte kjolen og buksa du ser på bildet under i butikken til Thea. Buksa som jeg hadde på meg, har jeg dessuten arvet fra Thea tidligere, og kjolen har jeg kjøpt på bruktbutikken “Vårres Butikk” på Trondheim voksenopplæringssenter.

Handler du på bruktbutikker og markeder?

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min:  https://www.facebook.com/MEogMEning/

15 kommentarer
    1. Dette er kjempebra med slikt marked, og da vi i koret vårt hadde loppemarked siste helgen i august fikk vi flere besøkende fra dette markedet på vår loppis 😊

      Mye fint kan man få tak i seg også.

      Ønsker deg en superfin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Loppemarked er også ganske artig. Kan tenke meg dere hadde det travelt. Jeg kan lett bli litt overveldet når jeg er på slike steder. Går bare rundt og ser og ser, og vet ikke hva jeg skal kjøpe. 😀 Ha en fin (valg-)kveld! 😊

    2. Det er virkelig IN med brukthandel – og det er viktig tror jeg/vet jeg… for det kastes alt for mye som kunne bli brukt av andre.
      Jeg er ikke flink til å kjøpe brukt, men har gjort det av og til. Leverer en del til bruktbutikken – av både klær og ting og tang – så føler jeg bidrar 🙂 Artig med slike marked!

      1. Ja, godt å bidra. Det er så fint å vite at klær og ting kan komme til nytte, så jeg leverer også en del. Er ikke så flink til å kjøpe brukt heller, men kjøper generelt lite klær. 🙂

      1. Da min eldste datter spilte i korps, fikk jeg alltid gitt bort mye ting og tang til korpsets loppemarked. Det var vinn – vinn. 🙂 Synes det er artig at også yngre folk tropper opp med sin overflod av bl.a. fine klær. Men de sier faktisk at det er vanskelig å selge klær. Returklem 🥰

    3. Så fantastisk 😀 Kanskje det var et slikt marked jeg skulle solgt hekle- og strikkeplaggene mine hehe…
      Det er så lurt både med tanke på miljø og gjenbruk, og økonomisk.
      Jeg har vært ekstremt fraværende fra bloggen de siste månedene, så nå skal jeg prøve å “catche” opp med å lese noen av innleggene dine 😉

      1. Ja, tror nok flere kan bli fristet til å bli med når det ikke koster så mye å melde interesse. 🙂 Jeg har tipset dattera at hun evt. kan selge noe av kunsten sin der. Gjør søstra di det?

    4. Yes love walking around markets, even if it just to browse and not buy anything. Looks like you got a couple of nice bits there 😊

      1. Yes, a pair of trousert and a dress after Thea. However, they are too small for me, so I need to go on a diet, hihi 😄 You and I had a couple of great days at Liverpool Street Market back in the days 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg