Nye oppdagelser

Jeg ønsker meg flere slike dager som i går! Hvor jeg kan farte rundt og gjøre nye oppdagelser. Ha det koselig og artig, se og oppleve, føle på atmosfæren og ha gode samtaler, sammen med hyggelige folk!

Uten våre britiske venner Juliana og Boyd hadde vi aldri fått den kjempemessige og opplevelsesrike kvelden i går. De kom og hentet Bjørn og meg, og vi dro til et område i Torremolinos vi aldri har vært i før, Montemar. Der var det barer, restauranter, nattklubber, butikker, blide folk i alle aldre, og en hyggelig atmosfære. Vi oppdaget at vi – uten å ha tenkt så mye over det – har savnet et slikt miljø i nærområdet vårt her i Spania. Uten våre britiske venner hadde vi fortsatt vært uvitende til dette livfulle og spennende området, så all takk til Juliana og Boyd for at de utvidet horisonten vår!  😍

Jeg er imidlertid sjeleglad for at vi ikke bor i et slikt område. Jeg kan skjønne at en del yngre folk synes det er praktisk å ha utelivet rett utenfor døra, men jeg foretrekker å bo på et rolig sted. Da kan jeg heller oppsøke liv og røre når jeg er klar for det. 

 

Juliana og jeg, kjoler og sko

 

Boyd og Bjørn satte seg ned for å vente på oss, som gikk litt langsommere

 

En annen grunn til at jeg ønsker meg flere slike dager, er at formen min var så bra. Er det lov til å si at dette var “den beste ME-dagen” på lenge? Med det mener jeg at energinivået var såpass bra at jeg klarte mye mer enn vanligvis. Bjørn og jeg var en tur på et kjøpesenter på formiddagen, handlet litt mat og drikke, en gave til våre britiske venner, og i tillegg fikk jeg overtalt Bjørn til å la meg kjøpe en oransje badeshorts til han. Svart er ute! Nå skal alle ha oransje badeshorts, også bjørner! Etter handleturen ble det lading og hvile, og en dupp, og deretter var jeg klar for en kveld ute. Til sammen var jeg aktiv i kanskje 30 – 40 % av dagen, noe som er utrolig mye til meg å være.

Jeg er fortsatt oppegående i dag. Kanskje kommer nedturen, som den ofte gjør, bare forsinket. Men kanskje går det bra. 😍

 

Et hyggelig område i Torremolinos

 

Vi spiste på Las Rias.

 

Noen av rettene på Las Rias.

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese
🙂

14 kommentarer
    1. Så godt å høre at du har kost deg og fått oppleve mye uten å være helt utslitt.🤗Jeg er helt enig i at det er fint å oppsøke liv og røre, men der man skal bo er det godt å ha det stilt og rolig.😊👍🏻

      1. Takk, ja, det er så godt når energien varer litt lenger 🤗 Alltid greit å kunne trekke seg tilbake til ro, men i skikkelig gamle dager hadde jeg nok tenkt annerledes… 😁

    2. Så godt å høre at formen var såpass bra på en slik dag.
      Og artig å finne nye steder. Fint at noen vet om dem ☺️
      Fine i kjolene var dere også 😀

      1. Ja, formen var overraskende bra, men – som du vet – varer det jo ikke for alltid. Et par bedre dager ble det imidlertid, og da er det herlig å tilbringe tiden med gode venner. Tusen takk. Så du forresten de kule skolene hennes?

    3. Great you had a fun fully packed day, must be nice when energy is good and you can spend more time out and about 😊 looks like a vibrant place for you and Bjorn to explore 🤗

      1. I just love it when my energy allows me to have fun and experience things! It didn’t last more than a couple of days though, but at least it was good while it lasted 🤗 We’ll definitely go back there later 😊

    4. Det er nok greit å kunne ha muligheten til å oppsøke slike steder, men ikke ha de i nærheten 😊 Det er godt med stillheten 😁

    5. Mmm, I want some berenjenas con miel (aubergine with honey) again, seeing the pictures. You were on a very good day: the next day, my calf muscles were a bit tight. The double covid isolation has reduced my activity level, but our circuits of La Carahuela – and the distance to a parking spot in August – added up to quite a few kilometres.

      1. Those berenjenas con miel were fabulous! Really nice! My legs were aching after the walk in Torremolinos as well. Maybe we both need better shoes for walking? There is a shop in Arroyo where they sell skechers shoes. Might be a good idea, in case we are going for walks again later, hihi 😀

        1. I can’t afford Skechers. All available shoe money goes to Jools. Those beat up brown boots of mine are good for another decade at least.

          1. Oh, you poor man! I really need to have a talk with Jools and maybe we can work something out for your next birthday, which would be in around 12 months… Those brown shoes must have been perfect for you last century but I have a feeling that you would be better off with something more comfy now that your bones and joints are facing old age in the near future…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg