Nytt favorittsted i Benalmádena

På markedet i Benalmádena

Vi var egentlig på vei til en annen kafé, min datter Thea og jeg. Hadde trålet oss gjennom markedet i Benalmádena. Og vært innom butikken Primor, hvor Thea viste sitt talent som shopping girl. Hun hjalp meg dessuten med å finne riktig farge på en foundation, slik at jeg også fikk kjøpt en ting. Jeg kunne selvsagt ikke måle meg med hennes lyn-shopping. Selv om jeg er en generasjon eldre enn henne, har hun mye mer erfaring enn meg på slike steder. Hihi 🤗

Den nyoppdagede kaféen het Ayres Café og hadde mye godt må menyen. Jeg hadde bare lyst til å hvile beina etter gåing på markedet, så vel som i Arroyo de la Miel, sentrum av Benalmádena. Og lyst på en kopp te. Det ble vietnamesisk, grønn te på meg og matcha latte på Thea. Thea slo i tillegg til med en liten “snack”, siden hun ikke hadde spist frokost. Det var spennende kaker på Ayres også, så vi må nok tilbake til dette koselige stedet, som herved har blitt et nytt favorittsted. 😊

Første side av menyen
En matcha latte og en vietnamesisk grønn te
… og en “snack”

Dattera mi fant seg ei fin lita veske på markedet. Den gullfargede veska kommer sikkert til å bli med på mange byturer fremover. Hun var først i tvil om hun skulle kjøpe den, siden hun mente reima var for lang. Men da markedsmannen kunne korte den inn, var handelen i boks.

Klargjøring av veske
Håndlagede stråprodukter

I en  stråproduktbod på markedet fant Thea noen fine kurver som hun syntes var egnet til å ha sminke i på badet her i Spania. Hun har kjøpt diverse ting og tang til kjøkkenet og badet de siste par årene. Bygger seg et rede her i tillegg til det hun har hjemme I Norge. Etter f. eks. å ha klaget på lyset på badet i lengre tid, tok hun affære og kjøpte et godt lys for å bruke i sminkeøyemed.

Jeg er litt tregere til å anskaffe nødvendige ting. Det dukker stadig opp opp noen behov, men stort sett har vi alt vi trenger for å bo noen uker i Spania nå og da. Neste prosjekt blir å anskaffe slike rammer med netting for å ha foran vinduer og terrassedør på kveld og natt. Det er lite insekter her, men jeg vil helst unngå at det flyr inn diverse kryp som kakerlakker og møll uanmeldt.  

Rød fløyelskake

Det ble ganske mange skritt på denne lille utflukten. Det er sikkert fint for de som samler på skritt, men for min del resulterte det i tomme batterier på kroppsmaskineriet resten av dagen og kvelden. Men Thea hadde fått ekstra energi av shoppingen, og tok seg av kokking og oppvask, så jeg led ingen nød.

Jeg våknet med 12 (av 100 mulige) i Body Battery (BB) i dag. Aktivitetsklokka, som bl.a. ut fra puls og aktivitet måler mitt energinivå, ga meg beskjed om “en periode med hvile og rolig avslappig” i dag. Jeg fikk også streng beskjed om “hviledag pålagt” hjemmefra, så jeg må vel være flink og lystre! Siden jeg våknet for litt over tre timer siden, har BB sunket til 9 bare ved å sitte i senga og skrive, så sannsynligvis er jeg på null uten å gjøre noe lenge før dagen er omme.

 

På denne dagen for to år siden: Takket nei til elektrrisk scooter/Said no thank you to mobility scooter

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til blogge min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

20 kommentarer
    1. Ser utrolig herlig ut å være der nå. Her regner det katter å hunder. Liker ikke kakerlakker, det får meg hysterisk🤣. jeg synes det er så ekel.

      1. Det er ekstra godt med varmen her fordi det begynner å bli kaldt hjemme. Det burde vært mulig å sende regnet hit, for her er det for tørt. 😊 Kakerlakkene er ikke farlige, med de er skikkelig EKLE!

      1. Det var på grensen til “kaldt” i går formiddag da vi dro ut, bare 22 varmegrader 🤗 Desigual er alltid innen rekkevidde, men tror jeg må sette den shoppingen litt på pause 😀

      1. Det er sant at sol og gode opplevelser kan tappe for energi også. For meg er det sånn at å ligge i sola kan tappe for krefter, spesielt om det blåser, mens å ligge i senga inne gir påfyll. Men sol fyller jo på både trivselskontoen og D-vitamin-kontoen 😉

      1. Ja, det ble både shopping og gåing så det holdt! 😀 Kroppen vil ikke ta lading i dag, så jeg må nok fortsette ladingen i morgen. Returklem 🥰

    2. Fint at du koser deg! Og fin en Desigual du har på deg😊 foundation blir for mye på meg men den klokka di….burde jeg hatt. Om jeg tør 😂 tror min ville ligge rimelig lavt.

      1. Takk, men denne er faktisk ikke Desigual 😉 Veldig lik, da, og kjøpt i Spania. 😊 Det fins ulike typer foundation, noen ganske lette, men ikke alle trenger foundation 😉 Klokka er ganske genial. Jeg kan ligge ganske høyt etter å ha hvilt en hel dag og i tillegg sovet 10 – 12 timer, men tappes fort etter som jeg gjør ditt og dill. PS. Slike klokker biter ikke. 😂

    3. Herlig med sol og varme, for ikke å snakke om å rusle rundt på et marked 😊 Så flere ting jeg godt kunne ha tenkt meg jeg 😉 Ha en fortsatt fin søndag 🤗

      1. Ja, det er herlig! Du hadde sikkert hatt lommeboka klar litt oftere enn meg. Kjøpte faktisk ingenting denne gangen, jeg. Bare kikket. Fortsatt fin søndag til deg også! ❤️

    4. Definitely nice to stroll around markets when the weather is nice 😊 the cake looked wonderful. I have just discovered my body battery on my Fitbit is called readiness score and it was at 1 yesterday after doing housework and cleaning windows. It a at 26 today so have been taking it easy.

      1. The cake was actually kind of Christmas red, although it doesn’t show that well in the picture. So interesting that you can also measure your body battery/readiness score! Is a 100 the maximum score? It sounds pretty low and that you may have been overdoing it… But I don’t know how your fitbit works.

        1. yes it goes from 1 to 100. It says low readiness, activity level intense and now your body might need rest. today it is back up to 77. Hope your energy levels are going up too 🥰

          1. It’s good that you are getting those messages as well. The real challege, howevwe, is to “listen to them”, take them seriously! 😉 77 is quite good as you used a lot of energy yesterday. 🥰 My level was at 60 this morning, and I’m trying not too use all points too fast 😀

              1. I really want to do that… Just hard to allow myself that for the time being. With Thea here with me now, and Stine soon coming. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg