Oves velkomstdikt til bloggtreffet

«Velkommen til Trondheim by»


Dagene flyr og spenningen stiger
og tiden for Bloggtreff, nærmere sig
er.
Gamle og nye venner, skal nå forgrenes,
når vi endelig den tredje juni, atter forenes.


Vi skal bo på Comfort Hotel, i Trondheim by,
hvor komforten er så god, at du svever på en sky.
God mat og drikke jeg kan dere garantere
og med valg av hotell, kan jeg bare si, «gratulere».


En byvandring i Trondheim, jeg dere har lovet
og jeg lover, at jeg ikke på puten har sovet.
Vi starter turen fra Comfort Hotel,
til Ravnkloa, med fisk, hummer og «makrell»?


Munkegata, byens sentrale hovedgate,
er lang og ikke beregnet for de som er late.
Fra Nidarosdomen, til havnen den går,
så pass på at hælene, ikke blir røde og sår.


Så kommer torget, med Tryggvason på topp.
Ja, her kan vi ta oss en velfortjent foto stopp.
Her får du også kjøpt god mat og drikke,
eller du kan bare gå rundt i butikkene å kikke.


Nidarosdomen og Erkebispegården, må vi bare se.
Nei, vi kan simpelt hen, ikke gå glipp av det.
Marinen langs Nidelva, må vi også kunne klare
og håpe at vi minnene, for evig vil bevare.


Er du voksen og liker å leke, mon tro?
Da kan klatring i lekestativene for deg, bli moro.
Siste stopp blir Gamle Bybro og Bakklandet
og da håper jeg denne turen, har oss sammen blandet.


Mye av dette skal vi gjøre sammen,
men dette er bare en del, av hele rammen.
Mye spennende vil skje, den tiden vi er her
og det avhenger hverken av godt, eller dårlig vær.


Så, da er det bare å kofferten pakke
og glede seg til nye stier å trakke.
Har du glemt å bestille bil, båt, tog eller vinger?
Pakk telt og sovepose i sekken, før du til Trondheim springer.


Jeg håper at Bloggtreff 2023, oss lykke bringer,
om du kommer hit i bil, fly, tog eller springer.
Til slutt vil jeg bare si, at jeg er kjempestolt og kry,
over å kunne ønske dere alle, velkommen til Trondheim by.

                                                           – Ove Dyrstad

 

 

Dette diktet har Ove skrevet på vegne av sin søster Morsmiddag. Det er noen velkomstord til de som har kommet på bloggtreff i Trondheim. Han ønsket at jeg skulle lese det, fordi det er skrevet ut fra mine ord i tidligere blogginnlegg om treffet og fordi det er jeg som har invitert alle til Trondheim. Videre ville han at jeg skulle kreditere det til søsteren, toppbloggeren Morsmiddag.

Tusen takk for det flotte diktet, Ove! Jeg deler det her, slik at flere kan få lese. Det var morsomt å lese det for de andre bloggerne, og du høstet applaus. Forhåpentligvis ville du ha godkjent fremføringen om du hadde vært der, selv om jeg ikke hadde Bergens-r inne i lydrepertoaret. 😉

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)
16 kommentarer

Siste innlegg