På date i Fuengirola

Meg på byvandring i Fuengirola

 

Jeg har vært på date i Fuengirola, altså i nabobyen min her på Costa del Sol. Fungirola er en ganske stor by, og er blant annet kjent for den 8 km lange og flotte sandstranda og middelalderborgen, hvor det er konserter i sommerhalvåret. Det er mange turister i denne byen, og hele 25 % av innbyggerne som bor der fast, kommer fra mange andre land enn Spania, bl.a. Norge.

Det var min spanske venninne Carmen jeg var på date med. Hun jobber i Fuengirola, og vi møttes for en brus/te og god samtale i lunsjen hennes. Det er over et år siden vi sist møttes, og det var skikkelig koselig å se henne igjen. I løpet av formiddagsdaten vår rakk vi over mange tema og fikk oppdatert hverandre på både det ene og det andre. Vi snakker ganske fort begge to, på engelsk, og da rekker man mye på kort tid. 😀 

 

Carmen og jeg på date i Fuengirola

 

På stranda i Fuengirola

 

Det har stort sett vært overskyet i dag. Men når temperaturen ligger på rundt 30 plussgrader, er det likevel en del badeentusiaster nede på stranda. Jeg parkerte ved strandpromenaden. Og derfra var det kort vei opp til kontoret der Carmen jobber. Etter at hun hadde gått tilbake på jobb, spaserte jeg en liten tur i nærområdet for å kjenne på atmosfæren og ta noen bilder.

Blir du med på en liten byvandring? Det er fint å vandre gatelangs og bare VÆRE! 🙂

 

Noen bor her, noen nyter dagen på en fortauskafé, noen rusler bare innom.

 

Strøm til nabolaget

 

Sitrontrær midt i byen

 

En av gatene som fører ned til stranda i Fuengirola

 

Ei due koser seg i vannet fra fontenen

 

Jeg ser på deg, du ser på meg

 

Kirkeplassen i Fuengirola

 

Åpen dør til kirka, for de som vil innom en tur

 

Høstblader på noen av trærne? Eller bare for lite vann?

 

Nesten nede ved bilen, og hoftene er glade!

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!

Link til blogginnlegget på Facebook.
Link til innlegg på “story ” på Instagram.
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

14 kommentarer
      1. Du så vel at døra var åpen? 😄 Jeg smatt inn en snartur. Masse krusifiks der inne. Jeg er utmeldt av statskirka, og anser turer i kirka som “besøk”. Det sitter mye historie i slike vegger, og det er litt spennende.

        1. Enig med deg, hehe.. jeg liker faktisk kirkebygg, blir faktisk tiltrukket av dem. Men jeg bare besøker, har jeg vært i ei kirke har jeg ikke behov for å besøke den igjen. Jeg banner i kirka vettu..

          1. Det fins flotte kirker og flotte templer, som alle er viktige for mange. De betyr ikke noe for meg, religiøst, men jeg har likevel respekt for at de er viktige for andre 😊 Du kan banne så mye du vil for meg. Har jo respekt for at du er nordlending 😇

              1. Of course! Og her har jeg gått rundt og trodd at nordlendinger, tromsværinger og finnmarkinger alle er nordlendinger! 😇

    1. Takk for at jeg fikk være med på byvandring i den koselige byen 🥰 Alltid hyggelig med sånne venninne treffer, og spesielt når det er så lenge siden sist. Ha en fortsatt fin onsdagskveld 🤗

      1. Veldig koselig at du ville være med! 🤗 Enig, hyggelig med venninnetreff. Det gir en liten boost 😊 Kvelden er på hell, så god natt til deg fra meg her i Spania. Håper Jon Blund tar deg med på en fin drømmetur i natt 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg