På helsereise i Spania

Jeg er i Spania, på min egen lille helsereise. Jeg har hatt to fine turer den siste måneden, i tillegg til bloggtreffet i Trondheim, med mange fine opplevelser både i Trondheim, Drammen og på Otta/Lillehammer. Men turene/aktivitetene har også vært energikrevende. Som forventet. Derfor har jeg planlagt mye energipåfyll og roligere dager her i Spania nå fremover. Det innebærer mye hvile, og enda mer hvile og lading! 

Som du ser av bildet under, var jeg temmelig sliten i blikket til tross for et forsøk på smil da jeg satte meg på flyet for to dager siden. Jeg ser selv at jeg ser utmattet, hoven og litt på skeiva ut… Men turen med direktefly fra Trondheim til Malaga gikk fint, godt hjulpet av støydempende ørepropper. 

Sliten og utmattet, men et smil til ære for fotografen (meg selv)!

Jeg har brukt de første par dagene på å gjøre minst mulig. Har ikke hatt krefter til å kjøre til butikken heller. Men etter hvert var det lite spennende mat å spore i kjøkkenskapene, så en butikktur ble prioritert i dag. Fikk kjøpt det nødvendige for noen dager fremover på Mercadona, sånn at jeg ikke trenger å dra noe sted på en stund. Jeg fant mye sunt og godt å spise. Det passer jo godt inn på en helsereise!. Sjokolade og donuts også? Nope, men hamstret grønn cola. Denne har vi ikke i Norge.

Resten av dagen har jeg satt meg selv på intensiv lading, og alle fysiske utskeielser er bannlyst de neste dagene. Jeg kjenner at det må til, for at kroppsmaskineriet kan komme i noenlunde balanse.

Dagens handletur på Mercadona
Vi har ikke grønn cola i Norge

Siden jeg har vakt på ME-foreningas støttetelefon i dag, var jeg tilgjengelig der. Fikk inn en telefon fra ei hyggelig dame sørpå, og vi snakket ei god stund. Jeg kunne dessverre ikke komme med noen god løsning på hennes utfordringer, men håper hun hadde bittelitt nytte av samtalen i alle fall. 

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

17 kommentarer
      1. Ja takk, jeg klarer å kose meg uansett. Men det er kjedeligere å lade enn å gjøre ting. 😉 Men – Må man så må man! 🥰

    1. Har vært mye til deg en stund nå ja, og jeg synes der er godt gjort at du har klart alt 🙂
      Blir godt å ha bare deg selv å tenke på en stund nå, og hvil godt. 🥰

      1. Ja, egentlig veldig godt gjort. Har kjent på at jeg har tøyd strikken vel langt. Det er så mye jeg VIL og i tillegg mye jeg BØR og MÅ! Føltes som et maratonløp og lage middag i kveld, ble for slitsomt å stå ved komfyren. Så her må det intensiv hvile til! God helg! 🥰

        1. Ja, da må du virkelig ta livet med ro en stund. 🥰 Kunne trengt noen dager helt alene jeg også kjenner jeg. Vanskelig å hvile godt nok selv når vi bare er to. I dag jagde Olav meg i seng…10 minutter ble det, så ringte det på døra.😄
          Men et veldig overraskende og koselig besøk 😀 Nyt dagene, og hvil, hvil, hvil 😍 God klem ❤️

          1. Det er faktisk veldig godt å være alene i perioder, og å styre alt selv. Ja, jeg hviler og lader masse. Har jo fått mye sosialt påfyll i det siste, så det er en overgang. Men absolutt nødvendig! Å gå ut med søppel er dagens mest krevende aktivitet nå. Alt det andre står på vent. Haha, syns jeg ser for meg når Olav jager deg i seng, sikkert med bjørkeriset på luringa om du ikke lystrer! 🤣

            1. Hehe, det hadde vært noe 😄 Neida, han sier så pent…gå og legg deg litt da vel. Da har han skjønt at jeg bare må hvile….ikke så ofte der skjer.. 😁

      1. Tror faktisk jeg fikk med meg mat for ei hel uke! 😀 Skal gjøre minst mulig og legge inn maaange ladedager fremover! God helt til deg også! ❤️

    2. Godt opphold og fin lading ønskes deg herfra Oslo! Måtte ty til litt ekstra lading og helsefokus selv her jeg. Blitt mye her i det siste også. Vet hvordan det er, innmari kjedelig. Samtidig fint når noe av plagene slipper litt etterhvert❤️

      1. Tusen takk, Monica! ❤️ Ja, du vet nok veldig godt hvordan det er. Mye man vil, men ikke alltid det går bra å overskride tålegrenser. Har fulgt deg litt på innlegg, og du har sannelig hatt forskjellig å stri med du også! Ja, utrolig godt når plagene begynner å “lette”!!!

    3. Dette fortjener du virkelig, og du må bare lade opp batteriene nå ❤❤❤ Håper du får slappet skikkelig godt av på din måte ved gjøre det som føles bra for deg ❤❤❤

      Kos deg så mye 😍

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, Toril ❤️ Det føles godt å være flink og gjøre minst mulig og ingenting! – Fordi jeg vet at dette er måten å fylle på energi på kroppsbatteriene på. 😊 Ha en super lørdag du også! 😍

    4. Enjoy the peaceful sunny days in Spain Kari 🌟 you have been very busy, now it’s time for a well deserved rest 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg