Påfyll på trivselskontoen

Te for trivsel

Denne helga har jeg fått rikelig med påfyll på trivselskontoen. Det var godt å unne seg det. Jeg tok også sjansen på besøk med venninnetid både lørdag og søndag, og håpet at formen skulle holde. Det gjorde den, sånn passe i alle fall, og jeg er takknemlig for at jeg unngikk de verste ME-symptomene etter “utskeielsene”.

Det første påfyllet på trivselskontoen var det Grethe som stod for da hun kom på besøk lørdag formiddag. En slik god skravlemaraton er det lenge siden jeg har hatt. Midtveis i besøket foreslo Grethe at vi skulle legge oss og slappe av, sånn at vi hadde litt å gå på til vi skulle lage oss mat. Genialt! Hun slappet av på sofaen mens jeg sov en god dupp i senga. Da var vi klare for del to av lørdagens skravlemaraton, hihi.

Den andre delen av helgas påfyll til trivselskontoen gikk av stabelen søndag ettermiddag. Da var det Hilde som fikk besøk av meg. Det luktet nybakt sjokoladekake da jeg kom inn døra, men den glemte hun å servere. Haha, sånn kan det gå når man har så mye på hjertet som må ut gjennom munnen. Vi skravlet hele veien ut til gangen også, og mens jeg kledte på meg jakke og sko. I tillegg ble jeg stående lenge ved ytterdøra mens vi fortsatt lettet våre hjerter, og deretter i døråpningen en god stund. Hehe, noen ganger er det vanskelig å si “ha det”.

I dag ligger jeg på sofaen og smiler helt rundt. Slapper av og tenker tilbake på helgas gode samtaler. Jeg er heldig som har slike herlige folk i livet mitt! Og som vil bruke av sin tid sammen med meg. 

Er du flink til å fylle på trivselskontoen din?

Fargerike blomster kan også få frem smil

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til blogge min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

12 kommentarer
    1. Så hyggelig 🙂 Dette hørtes ut som en helg i din “ånd”. Apropos det å glemme å servere… Jeg pleier “alltid” å glemme å servere kaffe, – men det er fordi jeg ikke drikker det selv. Det er alltid bittelita pinlig når man kommer på det sånn omtrent ti minutter før gjestene tenker å dra hehe…

      1. Hehe, det har du rett i. – Helt i min ånd 😀 Da trenger du ikke frykte for når jeg kommer på besøk, for jeg drikker ikke kaffe. Og har ofte medbragt te! 😀

    2. Nice to see friends and have tea, food and a good natter. 🤗 it’s important to top up the well being account, and have time relaxing. 😊

      1. First of all, I love your expression “to have a good natter”! Never heard that before so had to look it up. 😀 I certainly managed to top up the well being account. 😊😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg