Palmebeskjæring

Første palmen ferdig beskjært

Jeg våknet av at to menn pratet høyt rett utenfor. Det hørtes ut som de var ute på terrassen min. Først skjønte jeg ikke hvor jeg var, men da jeg slo opp øynene og kjente igjen soverommet mitt i Spania, demret det… Uten at jeg forstod hvorfor noen hadde klatret opp på terrassen min… Jeg satte beina i gulvet, smatt inn i en kjole, gløttet ut på terrassen. Ingen der. Så jeg åpnet døra og gikk ut i sola. To spanjoler ropte til hverandre. En av dem stod på bakken, mens den andre hang i toppen av en palme.

Har du sett hvordan palmetrær blir tørre, og får gule og brune inntørkede bladet, spesielt nederst? I dag tidlig var jeg vitne til hvordan palmebeskjæring foretas.

Da de to spanjolene gikk løs på en ny palme, fikk jeg med meg hele palmebeskjæringen. Palmene hadde ikke mye den skulle ha sagt, og det ene palmebladet etter det andre dalte ned til bakken. Apekattmannen viste ingen nåde. Alle palmeblader som viste tegn til tørrhet inne ved stammen, fikk unngjelde. Noen effektive minutter senere, var han ferdig, og apekattet seg raskt ned til bakken. 🤗

Ser du noe blått inni der?
Nå ser du sikkert mannen i den blå skjorta?
Våronna snart overstått
Ferdig beskjært palme
Apekatten på vei ned

Når en palme er ferdig beskjært, er det noen få palmeblader igjen i toppen. Rett under bladene ser stammen ut som en ananas. 🍍

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

6 kommentarer
      1. Det er nok ikke en jobb for de som har høydeskrekk, nei. Jeg har mest hopp-utfor-skrekk, men “trygt” plassert inni noen ringer av metall som heisemekanisme, kunne det muligens gått bra… 🤣

      1. Hihi, var visst på rett sted til riktig tid 😄 Det virker som det er meningen at palmene skal vokse i høyden, for disse apekattmennene hugger alltid av de nederste, tørre palmebladene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg