Påskesvikt / Easter failure

Norsk/English

Vi hadde i grunnen bare én plan for påska i år, og det var å sitte ute på den nye verandaen vår og nyte sol. Denne planen feilet. Tre grader, vind og regn innbyr ikke til påsketrivsel utendørs.
Basically, we only had one plan for Easter this year. That was to sit outside on our new balcony and enjoy the warming sun. This plan failed. Three centigrades, windy weather and rain pouring down was neither tempting, inviting nor encouraging us to stay outside.

Da vi flyttet inn i leiligeten i januar, tenkte jeg at vi skulle bruke god tid på å komme i orden. At vi kanskje var i mål til påske, og at vi skulle avslutte innflyttingsprossessen med å kjøpe utemøbler til verandaen og nyte påskedager der ute.
When we moved into our new apartment back in January my intention was to take my time and don’t rush anything. I thought maybe we would be settled by Easter and our intention was to end the moving process by buying outdoor furniture for the balcony and then enjoy sunny Easter days outside.

Slik så det ut i enden av gangen i et par måneder før vi fikk satt opp et skap og stablet alt inni.
This is what it looked like in the hall for a couple of months before we got a big closet to put everything into.

Siden energien min ikke varer spesielt lenge, var alle enige om at jeg kunne ta jobben med å observere mens sterke, flittige karer tok seg av montering av garderobeskap i speilgangen.
Due to the fact that my energy does not last for very long we all agreed that it would be best if I took the job as an observer while strong handymen took care of fitting the closet in the hall of mirrors.

Her er skapet på plass og rotet borte. Speilgangen vår er ferdig, og dermed er vi omsider ferdig innflyttet. Speilet over kommoden har jeg fått av bror Charles og svigerinne Siri. Speilet over det runde bordet har min onkel Charles laget. Jeg fikk det siden han ville at jeg “skulle ha noe etter han”. Det var også siste gang jeg møtte han. I speilene på skyvedørsgarderoben ser du fornøyde og lykkelige meg. 🙂
As you can see above the closet is in place and all the mess is gone. Our hall of mirrors is finished and thus we are finished with the moving process. I got the mirror above the chest of drawers from my brother Charles and his wife Siri. The mirror above the round table was made by my uncle Charles, and he gave it to me saying that he wanted me to “have something from him”. That was actually the last time I saw him. In the mirrors of the closet of sliding doors you can see me, content and happy. 🙂

Etter at skapet var på plass, var det bare én ting som manglet, nemlig utemøbler. Jeg ønsket meg en sofa som tåler vind og vær, og som jeg kan både sitte og ligge i. Jeg burde vært mer ute i frisk luft, men formen tillater ikke alltid det. Derfor ønsket om å kunne ligge og slappe av ute på verandaen.
When the closet was in place only one thing was missing, namely outdoor furniture. I wanted a sofa that can withstand rain, cold temperatures and windy weather, and that I can sit in as well as lie in. I should have been more outside getting fresh air but my health does not always allow it. Thus the desire to be able to lie down and relax out on the veranda.

Min alltid hjelpsomme og snille samboer dro avgårde for å kjøpe møbler til verandaen første fridag i påska, og dagen etter var han ferdig med skruing og montering. Sofa og bord flyttet ut på verandaen. Nå kunne sola bare komme!
My always so helpful and kind partner went off to buy furniture for the veranda on his first day off work this Easter holiday, and the following day he was done assembling everything. He then moved the sofa and table outside and we were ready for the sun to appear!

Men påskedagene gikk, og sola kom aldri. Derfor står sofaen fortsatt ute og fryser fordi den savner putene sine. Dette var ikke påskeværet vi hadde håpet på, men rett og slett en gedigen påskesvikt! Sannsynligheten for at vi får muligheten til å innvie sofaen en vakker dag, er jo til stede. Kanskje i sovepose, om ikke sola og varmen dukker opp snart. 🙂
However, the days of Easter passed and the sun never showed up. Therefore the sofa is still outside on its own and probably freezing cold because it’s missing its pillows. This was not the Easter weather that we were hoping for, but simply a solid Easter failure! The probability of us getting the opportunity to inaugurate the sofa one day soon is still present though. Maybe in a sleeping bag, unless the warming sun shows up soon! 🙂

8 kommentarer
    1. Vi har trukket tilbake til byen vi å Kari. Fikk nok av regn og drittvær! Guttene fikk gjort noe litt da, men ikke som planlagt!
      Nå sitter jeg her og venter på at Landkyllingen skal bli ferdig stekt til en sen middag. Fortsatt god påske snuppa! 🐣🐤🐥

      1. Skjønner. Er vel ingen vits i å sitte ved bassengkanten og håpe at sola varmer nok til at det blir en dukkert… Sen middag her også, som vanlig. Fortsatt god påske til deg også, Astrid-snupp! 🙂

    2. Det ble lekkert i speilgangen da ♥ Så fint synes jeg. Og kjekt med speil, som både er dekor, og som forstørrer rommet.
      Flotte utemøbler også. Veldig fint å kunne være ute selv om man ikke orker å gå ute. Men akkurat det påskeværet var ikke mye å rope hurra for nei. Her har vi hatt sol, men også litt kald vind. Så jeg er glad jeg har fått dør til min terrasse, sånn at jeg kan holde mesteparten av vinden ute, og likevel få frisk luft.
      Men snart blir det litt mer vårlig, det må vi jo satse på ♥
      Klem

      1. Tusen takk, Eva. ♥ Ja, vi ble fornøyd med gangen. Romslig og ikke overfylt, og det ble finere med speilene enn jeg hadde forestilt meg. 🙂 Akkurat nå er det ganske windy her, og møblene fikk seg en sklitur bortover… Vi må nok tjore de fast etter hvert. Har sett bilde av terrassen din, og den ser lun og koselig ut. Ja takk til mer vårlig vær! 😀
        Klem til deg

    3. Det ble så fint hos deg. Og jeg ønsker også en slik sofa på veranda, men har ikke tak på veranda. Men til våren lovet mannen min at han skal ordne det. Vinterhage på veranda:)
      Og da blir det mye kos på veranda regn eller sol:)
      Kos deg videre Kari:)

      1. Tusen takk 🙂 Veldig greit med tak over om man skal ha sofa ute, ja, selv om mange utendørssofaer tåler regn. Vinterhage eller hagestue høres supert ut! Da forlenger man sommerhalvåret både i forkant og ettekant! 🙂 Kos deg du også 🙂 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg