Playa del Dovrefjell

Playa del Dovrefjell?

Neida, jeg har ikke kommet til “sydenland”. Dette er Playa del Dovrefjell. Jeg har flere ganger krysset Dovrefjell og lagt merke til barn og voksne som bader ved et stoppested høyt oppå fjellet. Like mange ganger har jeg tenkt at jeg skulle ha stoppet der. Ikke nødvendigvis for å bade, men for å vite hvordan det ser ut ved innsjøen. Bilen vår var klar for en liten stopp, og da fikk jeg endelig se stranda!

Playa del Dovrefjell, som jeg tenker må være et passende navn på denne flotte sandstranda, ligger nærmere 1000 meter over havet, langs E6 på Dovrefjell. Tenk å kunne bade på høyfjellet og sole seg på ei så flott strand! Fristende? Husk badetøy og håndkle neste gang du kjører over Dovrefjell en solskinnsdag! 😀

Jeg spradet forbi en bobil og et par solslikkere og fortsatte deretter ned stien som åpenbarte seg bak bobilen. Og sannelig var jeg få sekunder etterpå nede på ei flott sandstrand. Ingen badegjester befant seg der akkurat da, men ferske fotspor vitnet om at det nylig hadde vært badegjester der. Jeg tok noen bilder mens jeg spankulerte videre.

Artig å hoppe over steinene til den andre siden!

Plutselig fikk jeg lyst til å hoppe fra stein til stein over en bekk, akkurat som da jeg var lita. Noen ganger lurer jeg på om kroppen klarer det jeg gjorde før, og jeg var usikker på om balansen min var like god som før. Jeg traff steinene, beholdt heldigvis balansen og ble ikke våt. Hurra! Men jeg droppet plankebrua, og da jeg skulle tilbake, hoppet jeg heller over bekken via en stor stein et par meter lenger opp.

Plankebru over en bekk
Sommerterreng på Dovrefjell
Badestrand på Dovrefjell
Skigard rett ovenfor badestranda på Dovrefjell

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

16 kommentarer
    1. Så flott strand, og sted 😀
      Skjønner godt at du måtte teste å hoppe fra stein til steik der ☺️
      Nyt dagen enten du er på tur, eller har kommet hjem 🥰

      1. Ja, nydelig sted. Det ble krysse-bekken-hopp i stedet for bad! 😀 Har kommet hjem, og dratt igjen. Mer om det i morgen 😉

      1. Hadde ikke med håndkle (dårlig unnskyldning!) 😀 Lurte på om jeg skulle sjekke med hånda, men konkluderte med at den uansett var et dårlig termometer 😀

    2. Der var det jammen kjempefint….! Og det har ikke jeg sett….! Kanskje kommer jeg over der i år også – vi får se 🙂 takk for titten – klem <3

    3. Så nydelig, virkelig fint sted. Artig når en kjenner det rykker i hukommelsen til den en en gang var. Balansen er uansett veldig viktig å holde i hevd. Nattaklem <3

    4. Jeg har kjørt over Dovrefjell noen ganger, og det er bare nydelig der når det ikke er snø. Når du er usikker på om du klarer det, så hopp i det 💕 😉

      1. Jeg foretrekker også at det ikke er snø på fjellet. Det er vakkert til alle årstider, og aller mest på høsten. 🤗 Ja, kanskje hopper jeg i det, om sola skinner 🌞🤣

      1. Tusen takk for det 😊 Ja, veldig fint på Dovre, og jeg gleder meg alltid til turen over, med unntak av når det er snøstorm, of course! 😀 God helg til deg og kattene! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg