Prøveprosjekt i tai chi

Hei på deg 🙂

Jeg har fått klarsignal fra ME-foreningens fylkeslag for Trøndelag om at vi kan sette i gang et prøveprosjekt i tai chi og qi gong denne våren. Du leste kanskje om at jeg i en tidligere runde fikk startet opp tai chi-treninger for ME-syke? Les gjerne følgende innlegg, om hvordan vi fikk i gang treningene og om hvorfor tai chi og qi gong er bra for ME-syke og andre med helseutfordringer:

Tai chi og qi gong for ME-syke i Trondheim

Tai chi med MEning

Denne gangen har jeg fått med ME-foreningen på idéen også, og de vil være med og sponse treningene som et prøveprosjekt nå i vår. Treningene vil foregå i Trondheim Karateklubbs lokaler her i Trondheim. Jeg blir med som et bindeledd og vil hjelpe til der det er behov. Personer som er friske eller har andre sykdommer eller skader er selvsagt også velkommen til å delta.

Tai chi og qi gong bidrar til:

  • Bedre balanse og koordinasjon
  • Bedre konsentrasjon og hukommelse
  • Bedre blodsirkulasjon
  • Økt bevegelighet
  • Styrking av ledd
  • Å minske revmatiske plager
  • Å styrke kjernemuskulatur

Forhåpentligvis vil mange benytte seg av tilbudet. Det vil bli lagt ut mer informasjon på hjemmesiden til ME-foreningen snart, og jeg er spent på mottakelsen. Om du bor i Trondheimsområdet og interessert, kan du sette av de to siste tirsdagene i mai og de to første tirsdagene i juni, kl 12 – 13.

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link 

10 kommentarer
    1. Hadde jeg bodd i nærheten skulle jeg sannelig blitt med.😊Det høres veldig spennende ut. Så flott at ME-foreningen er med og sponser det det koster. Masse lykke til med planleggingen.🤗

      1. Hadde vært artig å ha deg med, ja! 🤗 Ja, supert at ME-foreningen er med og sponser. Jeg snakket med lederen, som tok det opp i foreningen, og så fikk jeg klarsignal. Tai chi-instruktøren min er superpositiv og stiller opp, og nå er det bare noen småting som gjenstår før vi er i gang. Mye info som skal ut, bl.a. Ha en lekker dag! 🥰

    2. Ååå, jeg har ønska at jeg bodde nærmere Trondheim…men kanskje drøyt å bruke 1,5 time til 2 timer en vei. Leser meg opp her skjønner du. Et veldig bra tiltak er det. 🙂

      1. Hadde vært superhyggelig om du kunne blitt med! Men kjøreturen blir nok i overkant drøy, ja! Nå vet du hvilke dager det gjelder i alle fall, så om du har andre ærender i Trondheim samme dag el.l., er du hjertelig velkommen! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg