Pysje mæ alt

Pysje mæ alt

Om du er på Otta og blir sulten plutselig, er ei pysje mæ alt å anbefale. Dette er en delikatesse du faktisk ikke bør gå glipp av. Gudbrandsdalen har sine tradisjoner, og denne pysja med alt har vært en favoritt i generasjoner.

Samboeren min kunne med glede fortelle at pysja mæ alt smakte akkurat slik den gjorde for 50 år siden. Da de var små, fikk gjerne han og broren en femmer hver fra mora si til å stikke innom kiosken for kjøpe ei pysje mæ alt og en cola for. I dag koster den samme pølsa ca 65 kroner.

Til pysje mæ alt trenger du:

Brød
pølse
sennep
ketchup
rå eller stekt løk
potetmos
toppes med lompe

Blomstene ved pysje-kiosken

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min:  https://www.facebook.com/MEogMEning/

12 kommentarer
    1. heheheh ja har hørt om den 😀 Har steget med 1 krone i året den pysja da… 😀 Godt er det helt sikkert – men jeg hadde holdt meg til pysje med brød, ketchup og lompe 😀

      1. Jøss, har du hørt om den? Så artig! 😀 Super hoderegning, hehe 😉 Tror jeg ville foretrukket din pysjeutgave også. 😊

    2. Hihi, herlig! Høres nesten ut som en “super spesial med stappe” som en får et spesielt sted her i byen…. 🙂 den har rekesalat også, men ikke lompe……

    3. Sounds amazing and I’m sure very tasty 😋 and happy Bjorn says it tastes as good as it did 50 years ago 🤗

    4. Det har jeg ikke hørt om, men er nok godt siden det lages enda 😀

      Har lest meg opp hos deg, og må ta en kommentar for alt.
      Dere har hatt en tung, og samtidig fin tid skjønner jeg. Livet gir, og tar ❤️

      Flotte naturbilder, og mye fint å se. 🥰

      1. Du kan skrive så mange eller få kommentarer du vil! 🥰 Ja, denne pysja er visstnok verdt et besøk på Otta. 😀 Men det betinger at man kjører Gudbrandsdalen i stedet for Østerdalen. 😉 Jeg skal skrive litt mer om siste del av sommeren til deg senere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg