Rampenissene i en isblokk

Da jeg åpnet døra til fryseren, ble jeg ganske forskrekket. I en bakebolle satt rampenissene Alfie og Buddy. De hadde sannsynligvis hatt en plan om å isbade. Siden vann raskt fryser til is i en fryser, kan de ikke hatt glede av isbadet sitt særlig lenge før de frøs fast. I en stor isblokk. De hadde vært smarte nok i rampenissevettet sitt til å holde hendene oppe over vannflaten, noe som som er viktig for ikke å bli for raskt nedkjølt…

Jeg kan levende forestille meg hvor de har fått denne idéen. De har garantert hørt meg snakke om at jeg var invitert med på isbading i går. Jeg feiget imidlertid ut. Det fristet veldig, siden det var kommet mye nysnø og det var meldt ti minusgrader og sol. Bål skulle vi i badegjengen også lage og varme oss på etter dukkerten i sjøen. Men formen min tilsa at jeg måtte melde avbud. Rampenissene tenkte nok at de skulle være bedre enn meg, og som du ser, holdt de ut vel og lenge i isbadet sitt.

Faktisk så lenge at vannet frøs til is rundt dem. Det tok flere timer å tine isblokka som omringet dem. Jeg prøvde først med vann, deretter plasserte jeg isblokka med rampnissene på radiatorovnen. De syntes nok det gikk litt sent, for plutselig så jeg dem oppå komfyren, med plata på full guffe. Da isblokka slapp taket i dem, fikk de et par timer på radiatorovnen igjen.

Ei stund var jeg skeptisk til om de ville tåle den lange nedkjølingen, og lurte på om de ble nødt til å ta fri fra rampenissestreker resten av sesongen. Det er imidlertid meget mulig at jeg gledet meg for tidlig… 😅

Her er historien om da rampnissene ble fanget i en isblokk oppsummert i en Tik Tok:
Elves stuck in a block of ice.

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

 

12 kommentarer

Siste innlegg