Rampenisser på juleshopping

Det kan være spennende å være med rampenisser på juleshopping. Alfie og Buddy hadde aldri vært på et spansk kjøpesenter tidligere, og dette var i tillegg det største i mils omkrets. Jeg hadde egne ærender, og det var en del ting jeg skulle legge i handlekurven. Det førte til at jeg mistet rampenissene ut av syne flere ganger og måtte ut på leting.

I det ene øyeblikket kunne de være på loffetur rundt i et par juletøfler, i det neste satt de i kjøttdisken og studerte en pakke med bjørnekjøtt. Jeg fjernet de fra bjørnekjøttet akkurat i tide før de begynte å knage hull på pakken.

Det var takket være rampenissene at jeg ble klar over at kjøpesenteret solgte en av favorittsjokoladene mine. Og plutselig havnet det sannelig én i handlevogna. Dessverre tåler jeg ikke sjokolade, men forhåpentligvis kan rampenissene bidra litt med sjokoladespising…

Rampenissene hadde vært på handletur en god stund på egen hånd da jeg oppdaget dem i fiskedisken. I Spania er det sjømat på menyen i julehøytiden. Jeg tror Alfie og Buddy muligens kan ha rukket å teste ut både ulike fiskearter, sjøkreps og kongereker før jeg rakk å plukke dem opp. Håper de små nissemagene tålte dette!

Jeg hadde ikke før fått plassert dem trygt i veska, før de var borte igjen. Denne gangen hadde de hoppet over i avdelingen for spanske julekaker. 

Etter dette stuntet bestemte jeg meg for å lukke glidelåsen til veska, og der fikk de ligge mens Bjørn og jeg fikk hjelp av et par ansatte til å finne det vi egentlig skulle på kjøpesenteret for å kjøpe, nemlig ny oppvaskmaskin og en vifteovn. I neste innlegg får du se resultatet av juleshoppingen. 🙂

Takk for at du stakk innom bloggen og velkommen tilbake! 🙂 

10 kommentarer
    1. Ja, jeg vet akkurat hvordan det der er. Har hatt mitt svare strev med Salt og Pepper i adventen, i mange år 🙄Man blir helt svett liksom 😓

      1. Bur? Nei, hadde det vært lurt? Ikke tenkt tanken en gang, men må kanskje anskaffe til neste år, da 😂 Sikkert gått an å ta med pinnekjøtt, men reisekofferten min er jo full av piller 😀

    2. Nesten som da guttene mine var små og jeg var på julehandel med dem.
      Plutselig var de borte og jeg lette overalt i butikken uten å finne dem. Jeg gikk da ut på gata for å lete. Jeg fant dem. Men ikke ute. De hadde krøpet inn i et utstillingsvindu hvor de satt som 2 uskyldige lys.

      1. Haha, for noen luringer! Ei av jentene mine gjemte seg også en gang vi var på en stor klesbusikk, mellom klær i et stort rundt klesstativ. Herlighet, som vi lette… Og hun turte ikke komme ut pga alt oppstyret… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg