Rampenisser tar jobb som elektrikere

Det har lenge vært mørkt over midterste del av kjøkkenbenken, og kokken Bjørn fikk straks voldsomt mye bedre arbeidsforhold etter at vi hadde hatt elektriker på besøk i forrige uke. Vi ble skikkelig fornøyd med å endelig ha fått ei lyslist som ga muligheter for å lage mat langs hele benken. Rampenissene, derimot, gikk litt lenger. Og når rampenisser tar jobb som elektrikere, kan det bli stjernelyst.

Jeg lurte meg til å ta et bilde av elektrikeren da han var her. Han hadde en særegen arbeidsteknikk som jeg ikke har sett hos andre elektrikere. Om du ser på bildet nedenfor, skjønner du hva jeg mener. Rampenissene fulgte selvsagt nøye med. Deres kreative rampenissehoder plukker stadig opp nye triks. Dagens rampenissestrek er helt klart inspirert av en elektriker som kan yoga. Og kanskje litt av nissetoget med lys som de startet dagen med i går.

Jeg skulle gå og hente meg en tekopp i kjøkkenskapet da jeg oppdaget at rampenissene hadde fått på plass sine egne lyslister. Eller lyslenker, faktisk. Og de hadde sørget for at det var lys både inni skapene og oppover veggen over kjøkkenbenken også. Synes du det ble fint? Ikke overraskende hadde de selvsagt surret seg selv inn i lys også. Buddy i flerfargede lys, Alfie i hvite. Jeg vurderer å beholde lysdekorasjonen deres, selv om det kan bli litt upraktisk når vi skal inn i kjøkkenskapene for å hente ut noe. Det ville jo vært urettferdig om elektrikerens lyslist fikk bli der videre, og ikke rampenissenes kreative lysdekorasjon… 

Her er gårsdagens blogginnlegg om rampenissene, om du gikk glipp av det: Nissetog

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂

Link til nye blogginnlegg på Facebook.
Link til nye innlegg på Instagram (story).

8 kommentarer
    1. Vi får håpe de sitter fast en stund der.😅
      Men det er vel fare for at de vet hvordan de skal komme seg løs, oppfinnsomme som de er.😂
      Riktig lyst og fint ble det.🤩
      Nyt den opplyste adventskvelden!🥰

      1. 😂 De har det nok helt klart for seg… Bare de passer seg og unngår å få støt mens de holder på 😀 Jeg synes også det ble ganske fint. Takk-takk! 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg