Rømte til Spania / Ran off to Spain

(English further down)

Det fine huset vårt er rasert. De har revet opp parketten på gulv både oppe og nede og kledd gulvene med papp. I gangene er det mørkt, siden de har fjernet takspottene. Taket er revet på badet, og sannsynligvis må de rive flere tak.

I går ble badet vårt stengt av. På døra står det et skilt om at vi ikke får gå inn. Dusjen min, toalettet mitt, såper og kremer, alle tingene mine er utilgjengelige. Her skal støvet fra takraseringen få legge seg i fred og ro.

Vann på avveie i et hus kan føre til store skader. Heldigvis dekker husforsikringen riving og oppussing. Vi får nye gulv og tak, og da må også listverk skiftes ut. Men jeg skulle gjerne vært alt foruten. Hatt gulvet vi har, med de stripene og skadene som har kommet i løpet av ti år. Vært alt styret foruten. Og hatt muligheten til å bo der!

Slik det er nå, kan jeg ikke bo i huset vårt i Norge. Jeg er avhengig av å sove lenge og hvile mye på dagtid. Håndverkere i hus medfører mye bråk, rot, støv og styr, og det ville ikke vært bra for helsa mi. Jeg er redd jeg ville blitt totalt utmattet og kanskje sykere over lenger tid.

Jeg har rømt til “hytta” i Spania. Jeg føler meg heldig som har denne muligheten. Her har jeg det bra. Og som en bonus fikk jeg med meg ei venninne, Beate. Vi var begge kjempeslitne etter flyreisen hit, med mellomlanding i London. På Gatwick møtte vi forresten Dronning Elizabeth.

Det har ikke blitt de store utskeielsene disse første dagene i Spania. Men vi har kjøleskapet fullt av mat, fine dager ute på terrassen og hver vår dobbeltseng. I går kjørte vi ned til havna i Benalmádena for en rusletur. Beate plukket ut en bluse til meg, og jeg fant en fin hatt til henne. 🙂

English:

Our nice house has been ruined. They have torn up the floors upstairs and downstairs and the floors are covered with cardboard. The hallways are dark, as they have taken down the spot lights. The bathroom ceiling has been torn down and they will probably have to tear down more ceilings.

Yesterday they closed off our bathroom. There is a sign on the door that says “do not enter”. My shower, my toilet, my soaps and creams, everything is now inaccessible. The dust from the ceiling (that was once there) needs to lay flat.

Water gone astray can cause major damage in a house. Luckily, our home insurance covers the demolition and renovation. We will have new floors ansd ceilings and the mouldings need to be replaced because of this. I would have preferred to keep the house as it is, not getting it refurbished. I like our old floor, with the stripes and damage from the past ten years. I would have been better off without all the fuss and commotion. And had the opportunity to live there!

The way things are now I can not live in our house in Norway. Because I need to sleep long in the mornings and rest a lot during daytime. Craftsmen in the house cause a lot of noise, mess, dust and fuss and it would not have been good for my health condition. I fear I could get totally exhausted and fatigued and probably sicker for a long time.

I have run off to the “cottage” in Spain. I think I’m lucky to have this opportunity. I am okay here. My girl friend Beate came with me, which was really nice. We had a stopover in London and we were both very tired after the trip. By the way, at London Gatwick we met Queen Elizabeth.

During these first three days since we came to Spain we haven’t done much. Anyway, our fridge is filled with lots of food, we are having nice days out on the terrace and we have a nice and comfy double bed each. Yesterday we drove down to the harbour in Benalmádena for a walk. Beate selected a nice shirt for me and I found a nice hat for her. 🙂

4 kommentarer
    1. Jeg forstår godt at du vil være der ja, og du trenger jo ro rundt deg slik at du ikke blir tappet for energi og krefter.

      Kjempefine bilder 🙂 Koselig å se 🙂

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg