Ser du annonsene?

Etter at jeg flyttet over bloggen min til blogg.no dukker det opp annonser innimellom mine bilder og skriverier i bloggen. Noen lesere har kommentert dette, og synes det er forstyrrende. Hva tenker du om dette? Ser du annonsene? Legger du merke til dem?

Siden annonser er en inntektskilde for plattformen, kan jeg ikke velge bort reklame. Jeg kan heller ikke fjerne eller flytte på reklamene som blogg.no har plassert inn i innleggene. Det er videre klare regler for reklamer som jeg selv evt. velger å plassere i bloggen i tillegg. 

For min egen del er fordelene med å flytte bloggen til blogg.no større enn ulempene. Siden jeg har fått komme inn i varmen her, er jeg ikke så ensom som jeg var som solo-blogger, altså på eget domene (kariengesvik.no). 

Dette mest til informasjon til mine venner og bekjente, siden bloggvenner er godt vant med dette. 

20 kommentarer
    1. Jeg ser dem egentlig ikke. Kanskje første gangen en ny reklame dukker opp. Litt ergerlig er det selvfølgelig.

    2. Ja, vi er jo vant til det vi som ferdes her inne. Og den reklamen som dukker opp er jo “tilpasset” leseren. Dvs at de som besøker dine innlegg vil jo se forskjellige reklamer, myntet på hva de selv har googlet tidligere osv.
      Det er nok bare en vanesak for de som har opplevd luksusen å lese bloggen din på ditt eget domene, uten den der trøttende reklamen 😉
      Jeg skroller fort forbi, og kommer raskere til poenget som er å lese bloggen ♥
      Kjekt at du føler du har kommet inn i varmen ♥

      1. Aha, så reklamen er tilpasset leseren her inne også, ja. Greit å vite. Hihi, er sant at det er litt luksus å lese uten at forstyrrende reklamer dukker opp, men man blir vant til å ikke “se dem” etter hvert. Øynene søker etter meningsfullt innhold, eller i alle fall bort fra det man ikke vil se 😀 Jeg stikker innom der det er mest varme å finne 😀 😉 😊

      1. Godt å høre at det fungerer slik for deg 🙂 Tusen takk, og en god mandagskveld ønskes deg og pusene også 🐈‍⬛😉

    3. Noen ganger irriterer jeg meg over plasseringen av reklamen, men ikke lenge av gangen for jeg kan ikke gjøre noe med det. Av og til kan det være noe interessant også 😉

      1. Ja, innimellom kan det være noe interessant 😀 Ingen vits i å irritere seg over det man ikke kan få gjort noe med, men noen ganger er de i overkant malplasserte… 😜

    4. Jøsses.. Jeg trodde alle var klar over at sponsorer må til for at driften av denne plattformen skal være lønnsom, liksom det lar seg gjøre for oss bloggere å tjene en slant på dette her!..
      – Når det er sagt, er det enkelte av disse videoreklamene som har det med å ‘kludre til’ siden, hovedsakelig for de som bruker mobilen, ved at de f.eks er tilnærmet umulig å passere, eller noe i den duren. – Og disse ER faktisk irriterende, selv om jeg er fullt klar over nødvendigheten. Men problemet løser seg omodlertid lett ved å legge inn en ‘add block’. Disse rensker bort alt av slike irriterende adds det her er snakk om 😉

      1. Kanskje ikke alle tenker over det… 😉 Tror en del kan tro at det bare er de mest kjente bloggerene som har reklamer i bloggen, og dessuten blir styrtrike på det. Selv bruker jeg mest pc, siden jeg stort sett er hjemme, men de fleste leser nok fra mobil. Det du nevner om adblock er en super funksjon. Jeg hadde ikke hørt om det før du nevnte det, så tusen takk for tips! Skal tipse videre. 😀

    5. Hei!

      Jeg ser annonsene men “overser” de… lar meg ikke distrahere av de…. men jo.. av og til er det litt irriterende når de plasserer annonser midt i et innlegg… men men….

      1. Greit å ha evnen til å overse dem, ja. Enig i at det er irriterende når de plasserer annonser midt i et innlegg. Trikset er kanskje å skrive uten avsnitt? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg