Sightseeing på supermarked

Noen meter av sjokoladebeholdningen

Når man kommer inn på et supermarked som har det meste, blir det litt som å gå på sightseeing. I alle fall når det fins minst hundre typer balsam, like mange typer yoghurt, oljer, vaskemidler, joggesko, kjøkkenmaskiner, hagestoler, en alkoholavdeling med utvalg stort som på et vinmonopol, stor kjøttdisk, fiskedisk, ostedisk… Samt diverse produkter vi ikke har hjemme i Norge, med ukjent emballasje og navn på et språk man ikke skjønner så mye av.

Man kan lett rote seg bort her, om man ikke har litt retningssans. Jentene tok med sin egen handlevogn da de gikk på oppdagelsesferd. De så etter andre varer enn meg, bl.a. taco-ting, diverse drikke, snacks og kaffekapsler. Handlekurven min og jeg gikk innom avdelinger der jeg vet at de har mine spesialprodukter, som biogurt, donuts, maurfeller, kalkunbacon, grønn cola, frø og nøtter til smoothien min, mm. 

Taco-ting
Supermarkedets egne bakerivarer
Megabrød til 12 kr. per stk.
Litt av shampoo-avdelingen
Drikke til maten og festen
Noen spesialprodukter
Metervis av steikepanner
Jeg har begynt å fylle opp handlevogna mi
Kassaområdet på Carrefour: 30 kasser + én kø = effektivt

Det var ikke så lang kø da jeg kom til kassaområdet, men det er uansett effektivt å få betalt for varene sine på dette megasupermarkedet. Det er én kø, og i enden har de ei tavle hvor den som står først, får beskjed om å gå til kasse nummer ditt og datt. De røde strekene i gulvet indikerer avstand mellom kunder i kø.

Utrolig nok møtte vi på hverandre flere ganger under handleturen, jentene og jeg, til tross for et gedigent butikkareale. Jeg var først ferdig, og gikk ned i parkeringsgarasjen. Jeg ventet ikke lenge for tre blide jenter med fulle handleposer kom og satte seg inn i bilen. Det er utrolig hvor fornøyd man blir av shopping, selv om det bare er litt mat og dill. 😀

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

12 kommentarer
    1. Mye spennende i kurven din og nå skulle jeg gjerne kommet på kaffebesøk og smakt en av de donutene.🥰🤩
      Det er enda verre å finne fram når nesten alle varene er ukjente, ja.😅
      Det er alltid en god følelse å få shoppet litt.🤗
      Nyt kvelden sammen med jentene.🥰

      1. Ja! Tenk så artig det hadde blitt! 🤩 Og da hadde jeg ikke trengt å spise alle åtte donutene selv! 😅 Jeg elsker å gå rundt i utenlandske butikker når jeg er ute og reiser. De har små ting som vi ikke har hjemme, som det er artig å kjøpe med seg. Kakepynt for eksempel, hihi 🤗 Jentene er ute på vift, men kommer snart hjem 😀

      1. Ja, og det kan bli litt “uoverkommelig” om man ikke har vært der før. Jeg var der en lørdag sist sommer, og da var det så mye folk og bråk at jeg bare dro. Neste gang jeg drar dit på en lørdag skal jeg ha støypropper i ørene! 😅

      1. Ja, veldig. Vi labbet rundt i halvannen time. Da var jeg ganske “gåen” etterpå, men happy for alt jeg fikk handlet 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg