Siste bad i Middelhavet

På stranda ved Trocadero, en flott restaurant bygd som et skip

Det begynner å nærme seg hjemtur. Om ikke mange dager setter jeg atter beina på norsk jord. Formen var i utgangspunktet bra i går, men da jeg kom tilbake til leiligheten etter et par timers solingstjeneste, følte jeg meg helt tom. Energilageret var såpass lavt at jeg “blækka”. Da jeg våknet, og oppdaget at jeg hadde sovet meg gjennom masse rop, latter og plask fra bassengområdet, bestemte jeg at dette måtte bli siste bad i Middelhavet i sommer.

Jeg fatter ikke at det går an å bli så utmattet av ingenting. Kan det være fordi jeg har ME? Ja, jeg sier det litt fleipete. Jeg slutter aldri å forundre meg over at kroppen min tåler så lite, at det er så lite som skal til før lageret er tomt. Men jeg SER i alle fall frisk ut. Det er da noe det også…

Jeg fikk en fin stund på stranda. Det er ikke alle som får det en gang, og det kunne vært så mye verre. Så jeg er egentlig veldig glad for strandopplevelsen jeg fikk. Et par timer soling av legemet samt et avkjølende bad i Middelhavet var akkurat som bestilt. 

Deilig sand og en myk håndduk å ligge på

Denne stranda er en av de nærmeste for meg. Det er ikke utleie av madrasser å ligge på der, men sanda er så fin at det fint går an å kose seg på en medbragt håndduk el.l. Det er jo viktig å ligge behagelig, sånn at man kan slappe av best mulig. Jeg liker best å dra på stranda på hverdager. I helgene er det som regel mer befolket, siden mange spanjoler drar på tur/piknik hit og dit da, også til stranda. Det er koselig å se, men det blir mer action da, ikke så rolig. 😀 

Utsikten fra solingsplassen min

Mellom de gule blåsene er det lov for vannscootere å komme inn mot stranda. I alt tre kjekkaser kom kjørende inn mot stranda for å plukke opp damer. De så ut til å være en vennegjeng. Hvorfor er det forresten bare unge som kjører scooter? Jeg ser aldri godt voksne som gjør det. En skulle tro det var en øvre aldersgrense for å kjøre vannscooter. 😀

Utsikt mot vest
Utsikt mot øst
Jeg har gått opp den lille bakken, og hatt tre pauser på turen.
På motsatt side av gata står bilen min og venter

Koselig at du ble med på stranda, forresten. Det var fint å ha noen å diskutere årets bikinimote med. 😀

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

 

22 kommentarer
    1. Heia, flotte bilder fra Middelhavet, du skriver “Siste bad i Middelhavet”, Regner med at det er for denne gang. At det blir flere, mange flere i tiden som kommer.
      En liten avsporing til dagens innlegg. Her forleden hadde du et innlegg om dette med hvordan vi hilser rundt om i verden, Til opplysning kan jeg nevne at det er skrevet en bok om temaet, Fredrik Ulven, som visst nok er en vagabond har skrevet boken “Internasjonal skikk og bruk” For egen regning kan jeg nevne at i Tibet er den tradisjonelle måten å hilse på, er å strekke ut tungen… altså rett og slett og geipe til hverandre, i stedet for å håndhilse. Og skulle du tilfeldigvis møte på en Inuitt fra Grønland håper jeg du har lært deg hvordan de hilser, nemlig med å presse både nese og øvre leppe mot hverandre.. det er jo en enkel øvelse skulle jeg tro. 😉

      1. Takk 😊 Jeg ville gjøre overskrifta kort, og da inneholdt den nok ikke hele sannheten. Men jeg satser på mange flere turer til Middelhavet, ja. Men man vet jo aldri, ting skjer, livet skjer. Jeg fant den boka du snakket om, men dessverre ikke i lydbokappen min. Fin måte å hilse på i Tibet, hehe. Ganske mange som går rundt å geiper til hverandre der, da. Den måten kunne jeg fint tatt i bruk. Inuittenes måte å hilse på er jeg mer usikker på om jeg ville likt, siden jeg vil ha nesa og munnen til eget bruk. 😊

    2. Ser veldig deilig ut 😀
      Men jeg også merker at å være i sola, og badeliv tapper veldig.
      Det gjorde det når jeg var frisk også 🙂
      Håper du kommer i form, og at turen hjem om noen dager går fint.
      Gruer meg til kjøretur i 9 timer på søndag 😉

      1. Det var også veldig deilig. 😊 Det er bare så dumt at jeg blir så tappet etterpå. Prøver å ikke tenke på det der og da. Men nå ser jo jeg på klokka også at soling ikke fyller på body battery, så jeg prøver å kompensere med å holde meg i havet for å kjøle ned kroppen, i håp om å få litt lading 😀 Interessant å høre at du også opplever at sol og bading tapper! Skjønner godt at du gruer for den lange kjøreturen. Håper du fyller opp batteriene før du drar! 😊

        1. Har fylt opp batteriene med kantkliping, og middagslaging så langt 😁 Nå blir det hvile resten av dagen. Og jeg har fått opp bb siste 2 uke er, men lurer på om det er dvale, for det føles ikke like bra som det ser ut ☺️

          1. Da har du fortjent mye hvile! 😊 Så bra at BB har økt. Er litt usikker på det som noen nå skriver om, for hva er dvale? Lurer på om det blir litt det samme som jeg opplever når jeg er så “skutt” at jeg “blækker”? Aner ikke hvordan det gir utslag på BB, men får blå streker på aktivitetsklokka.

            1. Ja, det får jeg også…

              Tror det betyr kroppen er så sliten at den ikke tar til seg hvile så godt selv om det ser sånn ut. For hadde den gjort det, ville vi nok følt oss bedre, og ikke skutt 😉

              1. Ja, sånn er det nok. Jeg kan føle meg helt “gåen” etter å ha sovet på dagen, og da føles det som jeg burde ha sover mye, mye lenger.

    3. Kjempefine og herlige bilder, og jeg kjenner jeg får lyst til å reise til syden en tur i løpet av høsten 😍

      Håper formen kommer seg før hjemreisen ❤❤❤

      Ta med godværet hjem da, for vi Trøndere er ikke mette av sol og sommer enda.

      Ønsker deg en superfin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Takk-takk 😊 Hadde vært fint for dere med en tur til varmere strøk til høsten, ja. September er den beste måneden å reise sørover. Da er det fortsatt godt og varmt i lufta, og havet er godt oppvarmet etter en lang sommer. 😊 Jeg skal lade så godt jeg kan, men erfaringsmessig blir det krevende med hjemreisen. Heldigvis slipper jeg mellomlanding.

    4. Lovely views of the beach, wall to wall blue skies. 🌞We have had an awful July, pinning hopes on a drier August, this time last year we had all our turf home, this year they are still in the bog and very wet 😮 I have just had covid for the first time, don’t recommend it, nasty bug 😬 safe home to Norway 😊

      1. Thanks, Mary. Pity you two were not here in Spain! Especially because of all those wet days in Irland. But there will be new chances 😊🌞😊 Hopefully, you will get lots of nice and dry days in the bog in the month to come! 😍 Oooh, I feel really sorry for you to get Covid! I hope you don’t get any of those nasty symptoms of Long Covid later!

        1. Thanks Kari, yes I hope we get some sunshine soon 🌞 but forecast for next 10 days is still unsettled. On the mend from covid but still not 100%
          Have a nice day 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg