Skiller seg ut

Helgas bloggutfordring fra Utifriluft er å lage et innlegg med overskriften skiller seg utDenne passasjeren som du ser på bildet under, skiller seg ut fra de andre som normalt benytter seg av heisen. Den er ikke spesielt velkommen heller, ikke minst fordi den gikk av i vår etasje… 

En kakerlakk kommer ut av heisen

Da jeg var ung, var jeg redd for å skille meg ut. Nå synes jeg det er helt greit, og noen ganger har det sine fordeler. Jeg er sterkere i meg selv også, står for egne meninger. Synes til og med det kan være morsomt å være litt rar og annerledes enn andre. Liker du å være en “copy-paste”? Ligne på andre? Eller går du dine egne veier uansett om du skiller deg ut?

Et område jeg misliker sterkt å skille meg ut på, er å være kronisk syk. Jeg er åpen om mine diagnoser, forteller hvordan livet med ME er, og håper med det å kunne bidra til at flere forstår. Samtidig synes jeg det er vanskelig. Tidligere i livet har jeg vært svært aktiv og sterk. Den som både har vært med på alt og klart alt. Å vise meg blant folk i rullestol ute og la de se at jeg ikke klarer å gå så langt for egen maskin, er tøft for selvfølelsen. 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

13 kommentarer

Siste innlegg