Skrivestua er klar

Skrivestua

Jeg har hatt en liten ryddeaksjon inne på soverommet som vi bruker som gjesterom og kontor, og nå er skrivestua klar. I går ble den innviet da jeg deltok på et webinar med gruppa for ME-foreningens støttetelefon. Jeg hadde litt startproblemer, siden jeg ikke kom på at jeg har ny PC siden sist, og skulle ha sjekket innstillinger, etc. Lyden var ikke samarbeidsvillig. Men etter en restart av Zoom-møtet var alt som det skulle være. Jeg fikk i i det minste med meg siste halvdel av møtet.

Vi som jobber som likepersoner på støttetelefonen gjør denne jobben på frivillig basis. Vi har ME selv og dermed mye egenerfaring. Møtet i går handlet for en stor del om utvidelse av dette tilbudet. Frem til nå har vi hatt vakter tre ganger i uka fra ett til fem på dagtid. Imidlertid er det slik at mange med ME ikke er våkne og oppegående før til kvelds, og nå er planen å åpne for at vi kan ta imot innringere frem til klokka åtte på kvelden, ikke bare frem til fem som nå. Det tror jeg veldig mange vil ønske velkommen! Det betyr ikke at alle vi likepersoner er pålogget i hele åpningstiden. Alle har lov til å ha dårlige dager, og hver enkelt må se an dagen og formen. Noen av oss er mer oppegående på dagtid, mens andre fungerer bedre på kvelden. Med utvidet “åpningstid” vil vi også kunne fordele oss slik det passer hver enkelt.

Som du ser, har jeg ei god seng inne på skrivestua mi. Den er kjekk å ha når jeg trenger pauser, en dupp, eller tar telefoner for ME-foreningens støttetelefon. Pulten blir nok mest brukt til jobbing med bloggen, og etter hvert også mer med boka mi. Til vanlig sitter jeg i sofaen, og noen ganger i senga, med skriving og “kontorarbeid”. Jeg har litt lyst til å la stue være stue og heller flytte PC og skriving til skrivestua. Det er i alle fall planen nå, og så får vi se hvordan det går. 🙂

Skriving i senga

I kveld skal jeg forresten ha med skrivesaker til et foredrag, og for å komme meg dit må jeg ha på sko og ta med bilnøkler. Kristina Vedel Nielsen reiser i disse dager rundt i Trøndelag og deler av sin erfaring og kompetanse rundt ME, og i kveld kommer hun til Trondheim. Tittelen på foredraget er “ME – Nåtidens mest omstridte sykdom”. Kristina har lovt ut en klem til jeg kommer, så det blir nok en fin start. 🙂

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

17 kommentarer
    1. Sikkert lurt å ha en skrivestue, for å dele «arbeid» og privat. Og så er det alt for lett å ta data’n i fanget når man har den i stua. Snakker av erfaring.
      Veldig bra at dere som arbeider som likestilspersoner stiller. Kan være mange spørsmål folk har, uansett diagnose. Håper du får både en klem og en fin kveld i kveld 🙂
      Ps. Gratulerer med flott bil.

      1. Det er litt sånn jeg tenker også. Slik det er nå, er det alt for lett å gripe etter pc som ligger i enden av sofaen. Ja, det er nok mange som trenger noen å “kaste ball med”. Jepp, det ble både fått og gikk klem i går, og en super kveld! Takk, gleder meg hemningsløst til fyrverkeriet kommer, hihi 😉 Fredagsklem til deg 😉

      1. Ja, det er det som er tanken. Men senga er god også, så jeg har gått mellom senga og skrivestua med pc de siste par dagene… Stua får i alle fall være stue da 🤗 God helg! 🙂

    2. Godt å hjelpe andre når du vet hva de snakker om. Det kan ikke være lett med ME! Så fint det ble i skrivestua di. Ja, det er best å ha skriveplassen et annet sted enn i stua. Jeg elsker mitt “kontor”! Her kan jeg lukke døra om jeg vil, og skrive på. Lykke til. Klemsiklem:)

      1. Ja, det er godt fordi man selv har opplevd å ha alle spørsmålene og vet at det er fint å kunne snakke med noen ❤️ Jeg savnet også et “kontor” jeg har hatt tidligere, så dette føler jeg ble greit, og litt som da jeg var ung. 🤗 Fredagsklem til deg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg