Snikfotografering på naboenes uteplasser

Midt på dagen i går drev jeg på med litt snikfotografering på naboenes uteplasser. Ved siden av blokka vår, ligger det noen eneboliger i rekke, som er i samme stil som blokkene på området. Selv om jeg har bodd her i to år, har jeg aldri vært på baksiden av disse eneboligene. Siden jeg hadde vært på nabotreff med pensjonistene dagen før, tenkte jeg at det nå var på tide å se litt nærmere på nabolaget også. 

Jeg slo to fluer i én smekk, da jeg samtidig fikk frisk luft. Som jeg skrev om i innlegget om AIE-øvelser, har jeg en plan om å få mer frisk luft fremover. Sola har såvidt dukket opp på terrassen vår igjen etter den mørkeste tida, sånn at det går an å slå seg ned der i noen minutter om man er godt kledd. Dessuten får jeg skiftet ganske mye av lufta i lungene på en 10-15 minutters rusletur.

Det kunne se ut som de fleste naboene i disse eneboligene var skjønt enige om at to snødekte stoler med et lite bord i midten, var slik det skulle være. Jeg tror jeg må gå den samme runden til våren igjen, for å se hvordan det ser ut der da. 😀 

Jeg stoppet opp en liten stund for å se på småfuglene som ivrig forsynte seg av fuglematerene i de vinterkledte buskene utenfor et av husene. Det var ganske underholdende å følge med på krumspringene deres frem og tilbake mellom grener og matbeholdningen. De flakset lekent hit og dit, og innimellom dukket de ned på fuglemateren, til fotografens store glede. 🙂

Sultne og lekne kjøttmeis

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

20 kommentarer
          1. Nå vet jeg forskjell 😀 Blåmeisen har blå hatt, kjøttmeisen har svart hatt. Begge er gule på brystet 😀 Takk for ornitologkurs! 😉

    1. Jeg elsker å gå å kikke både sommer og vinter hvordan det ser ut i hager og uteplasser. Man får så mange gode ideer, og noen ganger får jeg lyst å gå å rydde opp å ordne he he.

      1. Hihi, ser for meg at du stikker innom her og der, rydder og ordner. Sikkert mange som hadde satt pris på det 😉 Jeg liker også godt å se inn på eiendommene til folk, men jeg kikker mest på husene. Arkitektur er spennende, synes jeg 🙂

    2. Det blir nok skikkelig koselig i nabolaget der når snøen forsvinner og menneskene inntar hagemøblene som står klare.🤩👌🏻
      Godt med en luftetur og dagslys.🤩🤗

      1. Ja, det blir mye koseligere når det blir varmere i lufta igjen. Fint å se litt mennesker som nyter muligheten også 🤩 De tror kanskje at våren kommer ganske så plutslig, siden utemøblene står klare 🤗

      1. Hihi, ja. Mulig at det er utemøbler til pynt bare. Må nok gå forbi og se om møblene har formert seg til våren 😀 Klem 🙂

    3. Godt med tur i frisk luft! I dag er det jo kom deg ut-dagen. Jeg har laget et innlegg med oppfordring til dere andre om å lage innlegg av tur dere har vært på i dag 🙂 Tar du utfordringen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg