Søster får ønsker oppfylt

Søstrene etter Toves frisørbesøk

Vi har vært noen dager i Spania nå, lillesøster Tove og jeg. Hun hadde noen ønsker for turen, og noen av disse er allerede oppfylt. Jeg er dessverre ikke full av futt, og må hele tiden begrense aktivitet for å unngå å bli dårligere. Men vi har mange dager på oss, og jeg har en plan om å komme i mål med hennes ønsker.

Det første vi kunne krysse av på ønskelista var en tur til spansk frisør hvor hun ønsket å klippe og stripe håret. Jeg bestilte time til henne hos frisøren som jeg vanligvis bruker selv, C Peluqueros, og ble med henne dit. Der ble hun tatt godt i mot, og fikk grundig gjennomgang av hvordan hun ville ha det før selve frisørtimen begynte. Og resultatet ble flott, faktisk litt 70-talls i stilen. 

Blonde, gule eller røde striper?
En sterk kaffekopp mens frisøren gjør jobben sin.

Det Tove snakket mest om på forhånd, var at hun ville på markedet i Arroyo. Hun har krympet ut av klærne sine, og hadde behov for å fylle opp klesskap med nye klær og annet dill og dall. De hadde mye fint på fredagsmarkedet denne gangen, og det var ikke vanskelig å finne noe å bruke penger på. Jeg ble etter hvert inspirert av lillesøsters shopping-gen, og utbyttet mitt ble et par Pippikjoler samt to par gode bukser. Tove, derimot, hadde fire fulle poser i hendene da vi gikk mot bilen. Etter noen strengt nødvendige timer hvile, ble det moteoppvisning ved Tove opp og ned gangen i leiligheten, også kalt the catwalk, mens jeg koste meg med underholdningen fra sofakroken. Det skulle vise seg at Tove med rette kan skilte med tilnavnet shopping girl. Hvite og fargerike klær om hverandre fikk plass på den smekre kroppen hennes, og hun gliste bredere enn jeg noen gang har sett henne gjøre. 😀 

Tove falt for denne buksa.
Jeg kjøpte en ny Pippi-kjole.
Disse var sikkert gode…
Push up-bukser for å få sprettrumpe?

Ellers er Tove fornøyd med å sitte ute og spille Ludo på mobilen mens vinden kiler henne i nakken, og hun kan dessuten sitte ved kjøkkenbordet i timevis og perle på ørnebildet sitt. Når sola en sjelden gang viser oss sitt skarpe åsyn, er Tove rask til å hente frem bikinien og solkremen, for hun et sterkt ønske om å bli å bli brun og deilig før hun skal hjem til Trøndelag igjen. Jeg har det som regel greit inne på sofaen eller ute i skyggen. Dessverre har vi ikke hatt strålende sol fra skyfri himmel en eneste dag denne uka. Det er passe varmt, men sola har en tendens til å gjemme seg bak skyer og dis, samt ørkensand fra Sahara. 

I går fikk storesøster et ønske oppfylt, da jeg fikk besøk av ei god venninne her i Spania. Skal skrive litt om det i morgen. Den neste uka skal jeg gjøre mitt beste for å oppfylle noen flere av Toves ønsker, kanskje noen hun til og med ikke visste om. Sola og været rår vi ikke over, men vi skal nok få fine søsterdager sammen i uka som kommer også! 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

18 kommentarer
    1. Hei
      Kjenne både din søster og niese, utrolig flotte frøkner uten tvil. Kan ikke skjønne at du er noe annet og at dere har en knallfin tur sammen. Søstertid er viktig uansett hvor liten eller lang tid en får, det er en magisk påfylling og ro i sjela når en får snakke med den som kjenner seg så godt. Håper dere får knallsol resten av turen fordi jeg vet Tove eeelsker sola 🙏🏻❤️🤣
      Kristin

      1. Hei og takk for hyggelig kommentar, Kristin! ❤️ Så koselig at du kjenner dem begge. Ja, søstertid er fint, og vi har det flott. Noen var bekymret for at vi skulle krangle, men det orker vi jo ikke, hihi. 😀 Det er bare været som svikter, og det er trasig for Tove spesielt, ja. Tantebarnet mitt er ei fantastisk ung dame, men det vet du jo allerede! 😉

    2. Koselige dager for søstrene sisters 🙂 Pass på deg selv opp i alt med å oppfylle søster-ønsker nå da – men det er gode tanker – og koselig 🙂

      1. Ja, koselig for oss, dette. Takk, jeg passer på meg selv litt også. Har utsatt et par ting fordi det hender at formen streiker, og programmet er ikke stramt 😉 I dag skal vi ut og spise churros, som vi egentlig skulle i går. 😀 Gledings!

      1. Yes, we are both having a great time! I think Tove was quite satisfied with all her shopping done at that market, hihi 😉 She always finds lots of things that she wants to buy but sometimes she tries to restrain herself. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg