Stranda Yucas

Playa de las Yucas (foto: Kari)


“Fysj, for et stygt navn!” Mamma himlet med øynene, og det tok meg et par sekunder før jeg skjønte hva det var hennes skitne tanker kunne ha tenkt på. Vi kjørte forbi stranda Yucas da hun og søstera mi var på besøk i Spania i mai. Jeg forklarte også at Yucas Café & Bar på toppen er et svært populært og flott sted. Akkurat det tror jeg ikke hun fikk med seg, siden hun hadde tankene sine et helt annet sted. Jeg valgte å ikke spørre hvor.

Jeg har vært I Spania ganske lenge nå, snart en måned faktisk. Men hadde enda ikke kommet meg ned på ei strand. Joda, jeg elsker å ligge på stranda og suge til meg livgivende stråler fra sola, og har slettes ikke noe imot å duppe meg i det lunkne Middelhavet. Ikke kan jeg skylde på at stranda er langt unna heller, for strendene ligger på rekke og rad rett ned bakken. Men det krever energi og planlegging å komme seg dit. Derfor ble det altså ikke før nå.

 

Utsikt ned til Playa de las Yucas (foto: Kari)

 

Utsikt fra solingplassen min på Playa de las Yucas

 

Kari med vind i håret på Playa de las Yucas


Samboeren min og sønnen hadde vært nede på denne stranda dagen før også, mens jeg ble liggende på lading ute på terrassen hjemme. Da de senere fortalte hvor behagelige madrassene på solsengene der nede var, tenkte jeg straks at det måtte være et ME-vennlig solingssted. Som måtte prøves ut.

Dattera mi og venninna hennes var også på Playa de las Yucas da de var her i juni. Skrøt også veldig av hvor godt det var å ligge på de tykke madrassene på solsengene der. Jeg syntes det hørtes dyrt ut å skulle betale sju euro per solseng, men de syntes det var verdt det.  

Noen ganger tar det litt tid før jeg skjønner mitt eget beste. Men etter å ha vært på Yucas-stranda selv, og erfart fordelene med de behagelige solsengene, er jeg omvendt. Det var dessuten betydelig mindre energikrevende og en stor lettelse å slippe å dra med seg strandstoler, strandtepper og parasoll ned på stranda. Stråparasollene som stod der, skjermet godt for sol og varme til hodet, evt. hele kroppen om man ønsker det.

 

Yucas Café & Bar opp trappa i bakgrunnen (foto: Kari)

 

Samboeren min og sønnen hadde en plan om å spise lunsj på Yucas Café & Bar etter solings- og badeøkta, men det endte med at vi bare kjørte opp bakken og spiste hjemme i stedet. Sønnen hadde fått desidert mest farge, men hvilken farge han fikk, er vel uvesentlig? I skrivende stund er han på vei tilbake til Norge, hvor det ikke er like gode solingsmuligheter.

Ellers kan jeg melde om meget høye temperaturer (kroppstemperatur i skyggen) og mangel på regn her på Costa del Sol. Er det noen hjemme i Norge som kan sende oss noen regnbyger? I så fall skal jeg sende dere noen overdoser med varmegrader og solstråler som vi har til overs her! 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

 

20 kommentarer
    1. Det skal bli, vi har mer enn nok regn å ta av, så herved er det sendt 🤣
      Vi kan trenge litt sol og varme ☺️
      Hørtes perfekt ut disse solstolene. Verdt å betalte litt for å slippe unødvendig bruk av energi 😀

      1. Takk, snille du 😀 Jeg venter i tålmodighet… 🤗 Sender sporenstraks solstråler i retur, og håper de ikke kommer på avveie i løpet av den 400 mil lange veien 🌞 Ja, Noen ganger må man investere litt for å energiøkonomisere 😀

    2. Such a beautiful blue sky and fab beach even with it’s unusual name 😅 20 degrees here but cloudy today. I’m hopeful tomorrow the sun will at last shine 🌞 The azzorre high is coming and we will have 27 degrees on Monday 🤗 UK are expecting 40 degrees 🤪 enjoy your Costa sun 😎

      1. Yes, the blue sky is really beautiful. This beach is just east of the one you and I went to 🤗 Nice temperature in Ireland then! But the Brits will be boiling… 🤪 Thanks, Mrs Kardashian 😎

    3. Nydelig strand!🤩☀️
      Her har vi faktisk fått sola tilbake etter dager med bøttevis med regn, så nå må vi håpe vi får beholde den noen dager.
      Kos dere masse på stranda.☀️☀️☀️

      1. Så herlig at sola har kommet tilbake til dere! Da må dere kose dere og nyte utedager! 😀 ☀️☀️ Jeg tror nok vi skal få til en ny tur ned til Yucas-stranda om et par dager 🤩

    4. Det er nok godt å slippe drasse på alt mulig når man skal til stranden ⛱️
      Nyt de varme dagene🌞
      Her blir det muligens gløtt av sol et par dager nå 😅

      1. Jeg er nok litt bortskjemt på den måten at det stort sett er samboeren min som bærer, men likevel greit å slippe. Og noen ganger drar jeg til stranda alene. 😊 Tusen takk 😊 Koselig at sola kommer til dere også! 🤗☀️☀️

    5. Så fantastisk bilde, – det hovedbildet. Aldeles nydelig. Ja, det er absolutt verdt å betale 6-7 euro for en skikkelig solseng med madrasser når man er på stranden. Kos deg videre, og så sees vi om et par uker 🙂❤

      1. Tusen takk, det er veldig fint der nede ☀️ Ja, jeg kommer nok til å være villig til å betale for en slik seng heretter 😉 Blir veldig koselig å møte deg igjen når du er tilbake! 🤗

    6. Yucas er stygg fordi den ligne på “jokke”? (jeg er ikke norsk så lovt å spørr)
      Her i Stavanger er det regn og kaldt. typisk vestlandsk sommer. jeg ønsker meg ei hytte i Spania

      1. Haha, ja, tror nok det var det mora mi assossierte Yucas med også 😀 Skjønner godt at du ønsker deg hytte i Spania. Mange har jo det (eller leilighet), men ikke råd eller mulighet for de blir pensjonister.

    7. Her kommer sporenstreks et stort kvantum med regn, for her kan vi regne med regnet. Du valgte den helt riktige måneden å være borte. Stranden både så og hørtes fin ut, det høres bare så herlig ut. He, he, disse tankene folk får…egentlig ganske spennende dette hvordan tankene til folk går. Kos deg videre og gjerne send over noen soldager :D.

      1. Juhu, takk for sendingen! Ser den ikke på værmeldinga enda, men det er kanskje forsinkelser på denne typen “netthandel” 🤗 Hehe, ja, artig hvordan folk assosierer og kobler ting sammen i tankene. Soldager straks på vei. Har pakket de inn i isopor og forbundet med gaffatape.

      1. Så ut som du hadde i overkant mye regn, ja. Det har ikke kommet noe regn hit til Spania enda, så jeg lurer på om det blir stoppet av regntyver på vei sørover hit 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg